فعالیت ۱۰۰ هزار کانال تلگرامی در ایران

کدخبر: 2060630

دبیر شورای عالی فضای مجازی از قرار دادن روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب درکانال‌های تلگرامی به خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش حمایت از توسعه شبکه های اجتماعی بومی گفت: روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار مطلب درکانال های تلگرامی به اشتراک گذاشته می شود که رقم بالایی است.

وی افزود: در دولت یازدهم شاهد افزایش سرعت رشد شبکه های اجتماعی در کشور هستیم و وارد مسیری شده ایم که قابل بازگشت نیست.

فیروزآبادی ادامه داد: هر چند این رشد نگرانی هایی را در ابعاد مختلف ایجاد می کند اما این کار از الزامات اساسی است و هر الزامی می تواند تبعاتی به دنبال داشته باشد که باید درصدد به حداقل رساندن آنها باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه میزان بازدید از شبکه های اجتماعی بسیار بالاست، گفت: برخی از کانال های شبکه تلگرام بیش از یک میلیون عضو دارد.

فیروزآبادی به استفاده فراوان کاربران از اینستاگرام اشاره کرد و افزود: در طی 24 ساعت بیش از دو هزار کامنت در برخی از صفحات اینستاگرام گذاشته می شود.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود 40 میلیون گوشی فعال در کشور وجود دارد و به همین تعداد عضو فعال در شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: درسال گذشته نزدیک به 10 درصد از فضای شبکه اجتماعی در اختیار حوزه های خبری بوده که امروز این مقدار به 23 الی 24 درصد رسیده که نشان دهنده رشد قابل توجه در این زمینه است.

فیروز آبادی تاکید کرد: در حوزه های دیگر اعم از آموزش اطلاعات باید با یک حرکت و عزم ملی تلاش کنیم که این حوزه ها هم باید رشد یابد.

وی یکی از ناهنجاری های شبکه های اجتماعی را بومی نبودن آنها دانست و گفت: اغلب شبکه های اجتماعی مورد استفاده خارجی هستند و این روند باید در آینده نزدیک تغییر پیدا کند.

فیروزآبادی اظهار کرد: حمایت از شبکه های اجتماعی بومی در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار دارد تا کاربران داخلی بتوانند به راحتی در زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی تلاش کنند.

وی افزود: در تلاشیم تا شبکه های بومی متعددی که بر اساس نیاز مردم و توسعه کشور است ایجاد کنیم که این کار با هماهنگی وزارت ارتباطات در حال انجام است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه روز به روز نیاز بشر به شبکه های اجتماعی بیشتر می شود گفت: شبکه های اجتماعی یکی از نیاز های ضروری زندگی اجتماعی بشر امروزی هستند و ما باید برای توسعه آن تلاش کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: