در بازدید رئیس صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه‌ گنبدکاووس انجام شد

دستور تشکیل صندوق قرض‌الحسنه پیامبر اعظم(ص) برای دانشجویان بی‌بضاعت

کدخبر: 2061721

یزدان‌مهر در صدمین بازدید خود از دانشگاه‌های کشور در دانشگاه گنبدکاووس دستور تشکیل صندوق قرض الحسنه و خیریه پیامبر اعظم(ص) در این واحد را صادر و از طرف وزیر علوم ۵۰ میلیون تومان سرمایه اولیه را تامین کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهندس ذوالفقار یزدان مهر روز شنبه ضمن بازدید از خوابگاه ها، سلف سرویس و امکانات دانشگاه در جلسه هیات رئیسه این دانشگاه نیز شرکت کرد.

مهندس یزدان مهر در بازدید از خوابگاه آماده بهره برداری دانشگاه، هزینه‌های تعمیر و تجهیز این خوابگاه 400 نفره را از محل درآمد اختصاصی صندوق متقبل شد تا با شروع سال تحصیلی جدید و از مهر ماه دانشجویان در این خوابگاه اسکان یابند.

وی در این جلسه نسبت به نوسازی و ارتقاء سلف سرویس قدیمی دانشگاه نیز دستور کمک های لازم را صادر کرد.

حضور دانشجویان بی‌بضاعت از اقوام و مناطق مختلف یکی از مشکلات دیگر دانشگاه بود که رئیس صندوق رفاه دستور تشکیل صندوق قرض الحسنه و خیریه پیامبر اعظم(ص) را صادر و از طرف وزیر علوم وزارت 50 میلیون تومان سرمایه اولیه را تامین کرد تا با کمک خیرین و اعضا هیئت علمی نسبت به رفع مشکلات آنی و ضروری و وام شرافتی به دانشجویان بی بضاعت اقدام شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه تصریح کرد: در کنار محدودیت های منابع مالی دولتی و عدم توازن رشد کمی و کیفی سعی کرده ایم در کنار روسای دانشگاه گوشه ای از مشکلات را حل کنیم و در جهت ارتقاء خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان عزیز گام برداریم.

مهندس یزدان مهر به پوشش صد در صدی تسهیلات دانشجویان متقاضی در دانشگاه های کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با آمادگی ایجاد شده و رشد درآمد اختصاصی صندو ق به کلیه واجدین شرایط و نیازمندان واقعی وام های دانشجویی در سال جاری پاسخ مثبت دهیم.

شایان ذکر است به منظور برخورداری تمام دانشجویان دختر نیازمند به خوابگاه، سیصد میلیون تومان کمک رهن از سوی صندوق رفاه به دانشگاه مذکور اختصاص یافت.

دکتر گلچینی رئیس دانشگاه گنبد کاووس ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان تحولات صورت گرفته در صندوق را مایه دلگرمی و امید دانشگاه ها در شرایط سخت فعلی دانست و تصریح کرد: با حمایت های صندوق و نگاه نو حاکم بر صندوق با دلگرمی و آسودگی خاطر به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم.

ارسال نظر: