فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران عنوان کرد

پیش‌بینی شرکت بیش از ۲ میلیون زائر در مراسم پیاده‌روی اربعین/ در مرزها مشکل خاصی نداریم

کدخبر: 2065751

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مشکل کنونی ما در مرزهای پاکستان است. در بحث مواد مخدر و قاچاق کالا با مرزبانی پاکستان رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده است که امیدواریم این مشکلات کم شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مرزبانی در مرزهای گسترده کشور گفت: حقیقتا باید با خانواده بزرگ ناجا تبریک گفت زیرا متولی امنیت داخلی در کشور نیروی انتظامی است و نقش بالایی در امنیت سیاسی و اقتصادی کشور دارد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی در همه ابعاد زندگی مردم افزود: هفته ناجا بهانه‌ای برای تشکر از زحمات این نیروی خدوم است. کشورمان 8 هزار و 750 کیلو متر مرز دارد و در برقراری امنیت این مرزها نیروی انتظامی نقش پررنگی دارد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی امن از جمله برنامه‌های ناجا است و در این بین نقش پلیس مرزبانی در برقراری و حفظ امنیت غیر قابل انکار است زیرا که در این فستیوال بزرگ علاوه بر شیعیان نمایندگان دیگر ادیان نیز حضور دارند.

وی یا اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون نفر در برنامه اربعین شرکت کنند، گفت: جدا از زائران ایرانی زائرانی تاجیک، ترک و بنگلادشی هم از مرزهای ایران عبور خواهند کرد و مهمان ما هستند که پیش‌بینی می‌کنیم 40 هزار نفر زائر مهمان داشته باشیم.

سردار رضایی با اشاره به برگزاری یک برنامه هماهنگ بین پلیس مرزبانی ایران و عراق برای خدمات‌رسانی ویزه به زائران گفت: کشفیات قاچاق 17 برابر رشد داشته‌ است که در مرزهای جنوبی و شمال غرب و مررزهای آبی تلاش مضاعف شده است و اقداماتی که با مرزبانی افغانستان داشته‌ایم مشکلاتمان رفع شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بحثمان بیشتر در مرزهای پاکستان است چه در بحث مواد مخدر و چه در بحث قاچاق کالا با مرزبانی پاکستان رایزنی هایی دیپلماتیک انجام شده است که امیدواریم کاهش داشته باشد.

وی به دستگیری اشرار در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت در مرزهای غربی با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه اقدامات خوبی انجام شده است در مرزها مشکل خاصی نداریم در مرزها اشرافیت در مرز وجود دارد و هم دستگاه های اطلاعاتی خودمان همه موارد رصد می‌شود و هیچ دغدغه‌ای نداریم.

رضایی گفت: ما همه پیش‌بینی‌ها را انجام داده‌ایم چه برای ورود افراد به داخل ایران چه بدرقه زائران به سمت مرزها تاتیک‌های مختلفی انجام شده است و قطعا مشکلی نخواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی گفت: مرزهای آبی و خشکی در همه مراحل چه در زمان انتخابات و چه در زمان حال دارای برنامه ویژه هستند و به آن عمل می‌کنند.

ارسال نظر: