فرمانده یگان‌های ویژه ناجا مطرح کرد

ضرورت رویکرد اجتماعی و طرح‌های مردم یاری در ماموریت‌های یگان ویژه

کدخبر: 2066017

فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی بر رویکرد اجتماعی و طرح‌های مردم یاری در موفقیت مأموریت‌های این یگان تأکید کرد و گفت: البته در کنار این عوامل، بهره‌گیری از تجهیزات، متناسب با نوع مأموریت در این موفقیت نقش بسزایی دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسن کرمی در جشنواره شعر و سرود یگان‌های ویژه ناجا، اظهارداشت: اگر روند شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن اعم از اعزام نیرو و تشکیل واحدهای عملیاتی را بنگریم باید اذعان کنیم که همه این حرکت‌ها نشأت گرفته از هیئات مذهبی و نهضت عاشورا بود.

رئیس پلیس ویژه کشور افزود: رمز استقامت، پیروزی و اوج حماسه‌ای که نیروها در زمان جنگ تحمیلی از خود بروز دادند، بدون تردید منشأ اصلی آنها محرم و عاشورا بود که امروز به تعبیر مقام معظم رهبری از آن به عنوان گنجینه های تمام نشدنی نام می بریم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: امروز افرادی در کشور حضور دارند که سخت ترین شرایط آن دوران را درک کرده اند ولی به صورت گمنام و با روحیه معنوی، در حال ادامه حیات هستند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا ابراز کرد: هیچ ملت و دولتی به اندازه کشور ما تجربه ایستادگی و مقاومت را ندارد که این روحیه، به برکت خون مطهر حضرت سید الشهدا (ع) بوده و رزمندگان ما با تکیه بر آن توانستند به موفقیت برسند.

وی گفت: اسباب، لوازم و تجهیزات در مأموریت ها تا حدی کارآیی دارند اما معیار و تعیین کننده اصلی در مأموریت ها، نیروی انسانی با ایمان و معتقد است در غیر این صورت در جنگ تحمیلی ، ارتش عراق با آن همه امکانات و تجهیزات زرهی، باید پیروز می شد.

کرمی ادامه داد: امروز در کشور یمن به وضوح مشخص است که عربستان با آن همه تجهیزات قادر به غلبه بر کشوری که با دست خالی در برابر آنها ایستاده و مقاومت می کند ، نیست چرا که روحیه اعتقادی در آنها وجود ندارد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در بخش دیگر سخنان خود با فرارسیدن هفته ناجا، تصریح کرد: تلاش ما در هفته نیروی انتظامی این است که با ایجاد تنوع و نوآوری، فضای رقابتی را در بین نیروها گسترش داده تا از آن طریق بتوانیم به ادبیات و فرهنگ یگان ویژه ورود کرده و رویکرد اجتماعی را در بین نیروها تقویت کنیم.

سردار کرمی تشریح کرد: با توجه به اینکه یگان ویژه به عنوان یک نیروی واکنش سریع است لذا با بهره گیری از تمام ابزارهای مادی و معنوی باید آن را توانمند کرد تا با توجه به تهدیدات مختلف دشمنان، برای انجام هرگونه مأموریت محوله مهیا باشند.

وی اذعان کرد: اگر بخواهیم در مأموریت ها موفق باشیم باید به رویکرد اجتماعی و طرح های مردم یاری توجه بیشتری داشته باشیم و با بهره گیری از تجهیزات، متناسب با نوع مأموریت، اقدام کنیم؛ رویکرد اجتماعی در واقع یکی از زاویه هایی است که ما را به اجتماعی شدن وصل می کند تا از این طریق توان و قدرت خود را ارتقاء دهیم.

رئیس پلیس ویژه ناجا خاطر نشان کرد: استراتژی یگان های ویژه ناجا و تکیه اصلی این نهاد در مأموریت ها، مردم یاری و تعامل با اقشار مختلف مردمی است که حضور بین مردم در برنامه ها و مناسبت های مختلف فرصت مناسبی برای انجام این رویکرد می باشد.

وی افزود: استعدادهای زیادی در یگان های ویژه ناجا، وجود دارد که نیاز است فرماندهان نسبت به شناسایی آنها اقدام و با توجه به تخصص شان از آنها در برنامه ها بهره گیری کنند تا بتوانند در تمامی عرصه ها با فکر و آگاهی کامل ورود کنند.

این مقام ارشد در یگان های ویژه ناجا بیان کرد: قویترین واحد نظامی،آن واحدی است که بدون بهره برداری از تجهیزات بتواند با رویکرد اجتماعی و انجام عملیات روانی در مأموریت‌ها، اقدام کند که یکی از آنها ترویج فرهنگ شعر و سرود است.

کرمی در پایان اذعان داشت: باید مستندات عملکرد جوانان کشور در رسانه ها به نمایش گذاشته شود تا دشمنان این مرز و بوم بدانند که کشور از چه نیروی انسانی خوب و آماده بکاری برخوردار است.

ارسال نظر: