سردار مؤمنی در جمع خبرنگاران:

ایران ۹۵ امن‌تر از ایران ۹۴ است

کدخبر: 2066145

جانشین فرمانده ناجا گفت: امروز می‌توان گفت که ایران سال ٩٥، امن‌تر از ایران سال ٩٤ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، سردار مومنی در حاشیه همایش سراسری کارآگاهان سراسر کشور درجمع خبرنگاران درباره موفقیت کاراگاهان در کشف جرایم گفت: خوشبختانه با تلاش همه همکاران و مشارکت مردم و هوشیاری کاراگاهان همه شاخص‌های امنیتی در سال 95 بهبود داشته است و ایران 95 امن‌تر از ایران 94 است.

وی گفت: همانطور که انتظار داریم دیگران قانون را رعایت کنند خودمان باید آموزش را سر لوحه امورات قرار بدهیم و آموزش‌ها با نگاه سختگیرانه تری دنبال شود تا مهارت‌ها افزایش پیدا کند همان طور که ما مهارت‌ها را به روز می‌کنیم باید ناجا به مقوله آموزش توجه کند.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد پلیس به جمعیت در ایران کمتر است در مجموع این کمبود در ناجا وجود دارد این کمبود با ورود تجهیزات جدید و افزایش آموزش جبران شده است.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: در حوزه قاچاق با تلاش همه همکارانمان در پلیس آگاهی مجموعه کشفیات کالاهای قاچاق 34 درصد در 6 ماهه اول امسال افزایش داشته است اما بالای 500 میلیون تومان بیش از 50 درصد افزایش داشته که این در پرونده‌های بالای 500 میلیون کاملا مشهود است این دستاورد خوبی است اما ما همچنان توقع بیشتری داریم که کنترل بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

جانشین ناجا ادامه داد: مکانیزه کردن فرآیندها در ورود کالاها باید الکترونیکی باشد که از دقت بالایی برخوردار باشد. همچنین معدوم کردن کالاهای قاچاق در دستور کار است که نشان دهنده برخورد قاطع پلیس با قاچاقچیان کالاست.

وی درباره افزایش تلفات شهریورماه نیز گفت" خوشبختانه طی چند سال اخیر کاهش تلفات جاده‌ای را داریم. آمار نهایی را پزشک قانونی اعلام می‌کند برای همین نمی‌شود اعلام کرد که در شهریور آمار تلفات بالا رفته است باید با کمک مردم و رسانه‌ها روند کاهشی کم شود.

ارسال نظر: