فراخوان جشنواره ملّی فرهنگی هنری "ایران‌ساخت" منتشر شد

کدخبر: 2067684

این رویداد با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران از ۱۶ تا ۱۸ دی ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فراخوان جشنواره ملّی، فرهنگی هنری "ایران‌ساخت" از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد. این رویداد ملی با اهداف جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاریسازی و کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی کالاهای مرغوب ایرانی از 16 تا 18 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، ایران‌ساخت با تکیه بر فرآورده‌های فرهنگی و هنری هنرمندان ایرانی، در نظر دارد تا نهضت توجه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را به عنوان یکی از راهبردی ترین زیرساخت های پیشرفت و تعالی کشور، بنیان کند. در واقع به نوعی به شکل گیری جریان تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری کمک رساند. در واقع برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» برای تکریم انقلاب علمی و بزرگداشت شکل گیری تمدن نوین اسلامی ایرانی است، اگر سی سال پیش ایران درباره سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، غنی سازی اورانیوم، گداخت هسته ای، هوا و فضا و انواع واکسن های مهم و حیاتی سخن می گفتیم انگار آرزوهای دست نیافتنی خود را مطرح می کنیم، اکنون اما چنین نیست. امروز هیچکس از دستاوردهای دانشمندان ایران در حوزه های علم و فناوری در شگفت نمی شود و بالیدن به ابن سینا، فارابی و خیام هنوز موضوعیت دارد. پس از چند قرن عقب ماندگی و رکود علمی کاروان دانش و فناوری در ایران به راه افتاده و پر شتاب و با انگیزه به سوی افق های روشن در حرکت است. ایرانیان بویژه جوانان امروز خود را باور کرده اند و فعل خواستن و توانستن به یک باور ملی تبدیل شده است.

بر همین اساس نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به دبیرکلی پرویز کرمی فراخوان خود را منتشر کرده است.

علاقمندان می توانند برای دسترسی به فراخوان این جشنواره به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند. همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره تا یکم آذر ماه 95 برای ارسال آثار خود مهلت دارند و 15 آذر ماه نتایج آثار منتخب اعلام می‌شود.

این رویداد در بخش‌های رقابتی (سطوح حرفه‌ای و غیرحرفه ای) و ویژه (خارج از مسابقه) و در رشته‌های ادبیات، تجسمی، دیداری و شنیداری، ایده بازار، رسانه های دیجیتال و بدون محدودیت سنی با شعار "فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی" برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این جشنواره باید مالک مادی و معنوی اثر ارسالی باشند و آثار در دو سطح تخصصی و ارزشیابی مردمی داوری خواهند شد. براساس جوایز نفیسی که برای برگزیدگان «ایران ساخت» در نظر گرفته شده است، در صورت درخواست برگزیدگان، مابه‌ازای نقدی حواله خرید کالای مرغوب ایرانی پرداخت خواهد شد.

ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی های رایانه ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.

ارسال نظر: