انهدام باند سارقان مأمورنما در پایتخت

کدخبر: 2068615

اعضای باند سرقت که در پوشش مامور اقدام به اخاذی می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی فاتب شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ساعات اولیه 15 مردادماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ و به شیوه غصب عناوین ( سرقت به شیوه مأمورنما ) مورد تهدید و نهایتا سرقت قرار گرفته است.

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت در پوشش مأمور" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 23:00 مورخه 14/05/1395، از میدان آقانور به قصد رفتن به سه راه تهرانپارس سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با دو سرنشین شدم؛ در میانه راه ، سرنشین صندلی جلو خودش را به عنوان مأمور مبارزه با موادمخدر معرفی کرد و مدعی شد که مدتی است مرا تحت نظر قرار دارند !!!؛ به بهانه بازرسی، اموال همراهم شامل 250 هزار تومان وجه نقد، عابربانک حاوی سه میلیون تومان و گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی دو میلیون تومان را از من گرفته ، داخل یک کیسه مشکی قرار داده و در ادامه با یک [ رشته ] دستبند فلزی، دستانم را بستند.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه سرنشینان پراید رمز حساب عابربانکم را مطالبه کردند ، فهمیدم که سارق هستند ؛ ابتدا در برابر دادن رمز حساب مقاومت کردم اما آنها به شدت مرا مورد ضرب و شتم ؛ نهایتا مجبور شدم تا رمز حساب عابربانک خود را در اختیارشان بگذارم؛ [پس از گرفتن رمز] در مقابل یک شعبه بانک توقف کردند و سرنشین پراید جهت اطمینان از صحت رمز از ماشین پیاده شد و راننده نیز [جهت مراقبت] به صندلی عقب آمد ؛ پس از اطمینان از صحت رمز، آنها مرا در گردنه تنباکو [واقع در منطقه خاور شهر] از ماشین پیاده کرده و خودشان از محل متواری شدند.

اقدامات پلیسی و شناسایی متهمان:

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مالباخته اطلاع پیدا کردند که سارقان در کمتر از 24 ساعت از زمانِ سرقت، با مراجعه به مراکز خرید لوازم منزل در "پاکدشت" و "ورامین" اقدام به خرید وسایل منزل کردند.

کارآگاهان با شناسایی دقیق دو مرکز خرید در پاکدشت و ورامین، به این مراکز مراجعه و در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و همچنین تصاویر بدست آمده از چهره نگاری، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای اداره پنجم پلیس آگاهی به نام "داوود. ع" ( 25 ساله ) شدند.

بررسی سوابق "داوود. ع" حکایت از آن داشت که وی تاکنون سه بار به اتهام غصب عناوین و سرقت های تحت پوشش مأمور دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در اواخر سال 1392 و پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است ؛ همچنین بررسی دیگر اطلاعات موجود در پرونده "داوود" نشان داد که پدر وی به نام "فریدون" (60 ساله) نیز یکی دیگر از مجرمان سابقه دار و حرفه ای طایفه فیوج در زمینه سرقت های تحت پوشش و غصب عناوین است که از سال 1378 تاکنون بارها دستگیر و حداقل هشت بار محکوم و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در بهمن ماه سال 1393 با اخذ مرخصی از زندان آزاد و پس از متواری شده است.

همزمان با شناسایی "داوود. ع" به عنوان سرنشین خودرو پراید سفید رنگ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از جوانان منطقه مسعودیه به نام "محسن. ر" ( 28 ساله ) شدند که صاحب یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ به شماره انتظامی ایران 21 / *** ن 23 بوده و بارها نیز به همراه داوود مشاهده شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و ارائه اطلاعات از سوی برخی از آنها مبنی بر حضور فردی حدودا 60 ساله در سرقت ها و نهایتا شناسایی تصویر "فریدون. ع" توسط آنها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارقان به شیوه دو یا سه نفره و با استفاده از خودرو پراید سفیدرنگ متعلق به محسن اقدام به ارتکاب سرقت های خود کرده اند.

دستگیری متهمان:

با شناسایی مخفیگاه هر سه متهم در مناطق پیشوا (مخفیگاه فریدون) ، ورامین (مخفیگاه داوود) و پاکدشت (مخفیگاه محسن) ، هر سه متهم در سه عملیات همزمان در سحرگاه اول مهرماه سال جاری دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

متهمان پس از مواجه حضوری با تعدادی از مالباختگان و ارائه دلایل و مستندات از سوی کارآگاهان، صراحتا به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف تهران بویژه در تهرانپارس، مسعودیه، مشیریه، رسالت، لویزان ، سرآسیاب و ... اعتراف کردند .

در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد که فریدون به عنوان یکی از مجرمان سابقه دارِ طایفه فیوج، اقدام به آموزش فرزند خود (داوود) در زمینه سرقت های تحت پوشش مأمور نموده و او را از سن 11 سالگی جهت انجام سرقت آموزش داده است !!!.

سرهنگ کارآگاه "داوود فرد"، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: " با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت ، سوابق متعدد متهمان اصلی پرونده (فریدون و داوود) در غصب عناوین دولتی و سرقت های تحت پوشش مأمور، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ارسال نظر: