مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد:

تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۹۶/ کف حقوق بازنشسته یک میلیون و ۵۰ هزار تومان می‌شود

کدخبر: 2080050

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ترمیم حقوق بازنشستگان در سال آینده خبر داد و گفت: کف حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد بطوری که هیچ بازنشسته ای حقوق کمتر از یک میلیون تومان نخواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود اسلامیان در حاشیه اولین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه گفت: یکی از گلایه ها و ناراحتی های بازنشستگان تبعیض حقوقی آنها است.

وی با اشاره به اجرای پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان گفت: به این منظور امسال 700 میلیارد تومان اضافه بر بودجه دریافت کردیم و کف حقوق بازنشستگان را از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان رساندیم.

اسلامیان از افزایش حقوق بازنشستگان از 12 تا 20 درصد به صورت پلکانی خبر داد گفت: برای سال آینده نیز 1000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حدود 25 درصد کل بازنشستگان ما حداقلی بگیر هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته کف حقوق آنها به یک میلیون و 50 هزارتومان خواهد رسید و می‌توان گفت سال آینده دیگر حقوق زیر یک میلیون تومان در جمعیت بازنشستگان کشوری نخواهیم داشت.

اسلامیان همچنین با اشاره به واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان گفت: این طرح از ابتدای دی ماه آغاز ‌شده و تا کنون 25 هزار بازنشسته در طرح ثبت نام کرده اند و استقبال تا کنون خوب بوده است.

وی ادامه داد: هدف ما مشارکت بازنشستگان در پروژه‌های اقتصادی است و در اولین گام 12 درصد سهام بیمه ملت به 100 هزار بازنشسته واگذار می‌شود و مبلغ آن که حدود 750 هزار تومان است از طریق وام قرض الحسنه از حقوقشان کسر خواهد شد.

ارسال نظر: