با مخترعین ایرانی؛

مشکل جای پارک با شیوه‌های دانش بنیان حل می‌شود

کدخبر: 2158397
خبرنگار:

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید پارکینگ مکانیزه‌ای شده است که مشکل شهر‌های بزرگ را رفع می‌کند.

به گزارش نسیم انلاین شر کت های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت ها و همچنین به واسطه طرح های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می شوند.

کافی نبودن جای پارک از جمله مواردی است که داد تمام رانندگان را در آورده است و آنها را با مشکلات بسیار ی مواجه کرده است، اما یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید پارکینگ مکانیزه ای شده است که مشکل شهرهای بزرگ را رفع می کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این محصول دانش بنیان کارآمد اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب شهرهای بزرگ ما مشکل جای پارک دارند اقدام به تولید پارکینگ مکانیزه ای کرده ایم که چندین برابر فضای موجود جای پارک تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه تمام مراحل این پارکینگ به صورت مکانیزه و بدون دخالت شخص انجام می شود، گفت: این پارکینگ مکانیزه به صورت کاملا مکانیکی و رباتیک است و بدون آنکه شخصی درون ماشین قرار بگیرد، خودرو را به طبقات بالاتر هدایت می کند و یک جای پارک تولید می کند.

ماشین خود را بصورت مکانیزه درون پارکینگ قرار دهید

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص چگونگی کارکرد این دستگاه بیان کرد: راننده ماشین را در داخل اتاقکی قرار می دهد، سپس گپ الکترونیکی دریافت می کند و پارکینگ خود تشخیص می دهد که ماشین را در کدام طبقه قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد ماشین خود را درون پارکینگ بگذارد باید گپ را به پارکینگ تحویل دهد و در ابن زمان پارکینگ ماشین را رو به جلو در جای مخصوص قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و گسترش این پارکینگ ها با مشکلاتی روبه هستیم، یادآور شد: اگر این محصول در مقیاس بالا تولید شود، کمک بسیار زیادی به شهر و خانه ها خواهد کرد، برای مثال اگر یک خانه دارای ۱۰ جای پارک باشد به کمک این پارکینگ فضای چهار برابری ایجاد می شود و در حال حاضر در 2 شهر رشت و تبریز نمونه هایی ساخته ایم، اما متأسفانه به دلیل کمبود بودجه نتوانسته ایم این محصول را گسترش دهیم .

ارسال نظر: