استقبال بخش خصوصی از ایده‌هایی چون «شهر سلول»

کدخبر: 2159849

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پروژه «شهرسلول» را آینده‌دار دانست و گفت: بخش خصوصی به اهمیت چنین اقداماتی پی برده است و درحالی‌که هنوز در قدم‌های اول هستیم، با استقبال بسیاری مواجه شده‌ایم.

به گزارش ایسنا ، امیرعلی حمیدیه در جلسه آغاز عملیات عمرانی پروژه شهر سلول که در معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: روزی که پروژه شهر سلول کلید خورد، فکر نمی‌کردیم با استقبالی این‌چنینی که امروز شاهد آن هستیم مواجه شویم، به‌طوری‌که با وجود این که قدم‌های اول را طی می‌کنیم، بسیاری از سرمایه گذاران و فناوران پروژه‌ای مشابه همین پروژه را در نقاط دیگر کشور به ما پیشنهاد کرده‌اند. به‌طوری‌که سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای دیگر مانند هلند و پرتغال اعلام آمادگی کرده‌اند بر روی پروژه شهر سلول سرمایه‌گذاری کنند، چرا که این پروژه بزرگ و آینده دار است. به گفته دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی هدف اصلی شهر سلول تولید محصول و محصول‌محوری است و از این طریق حرکت به سوی دانشگاه نسل 3 و 4 را تسهیل کند. اقدامی که دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین دانشگاه به فکر دنبال کردن این ایده افتاد. وی با اشاره به این که تلاش بر این است تا پروژه شهر سلول به سرعت پیشرفت کند، گفت: در نظر داریم تا بتوانیم با افتتاح شهر سلول به تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این زمینه ارائه خدمت کنیم.

در ادامه سبحان اللهی، رییس دانشگاه خوارزمی، حمایت از تولید علم و فناوری را یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه خوارزمی برشمرد و افزود: باید از همه نیروهای متخصص حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در راه‌اندازی این پروژه استفاده شود. وی همچنین بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی شدن روند اجرایی پروژه مذکور تأکید کرد. بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، شهر سلول با هدف متمرکز شدن شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی تأسیس خواهد شد و تمام اجزای این شهر در سطوح مدیریتی، علمی و فناوری در راستای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای مبتنی بر سند توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی کشور قدم برخواهند داشت. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: