آقاجانی درمراسم افتتاح بخش سی‌تی اسکن بیمارستان شهریار؛

۱۵۸ میلیون ویزیت در طرح تحول سلامت انجام شده است

کدخبر: 2162268

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۱۵۰ میلیون ویزیت در جریان طرح تحول نظام سلامت در کلینیک‌های تخصصی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در افتتاح بخش سی تی اسکن شهر دماوند که امروز برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دماوند علاوه بر جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی است که باید به لحاظ خدمات اورژانسی و درمانی تقویت شود چرا که این مسیر پرتردد و نیازمند خدمات رسانی اورژانسی است.

وی ادامه داد: در جریان طرح تحول نظام سلامت اتفاقات بزرگی در توسعه زیرساخت های درمان تا کنون اتفاق افتاده است و خوشبختانه در حوزه بیمارستانی و خدمات سرپایی و بستری اتفاقات جدید و خوبی در کشور را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: اکنون 5 پروژه در حوزه درمان اتفاق افتاده است و باعث خشنودی است که در دولت دوازدهم شاهد افتتاح یکی از 25 کلینیک تخصصی در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: طبق آمار منتشر شده در این کلینیک ها حدود 150 میلیون بار ویزیت در جریان طرح تحول نظام سلامت انجام شده است که در واقع به ازای هر ایرانی دو بار ویزیت در این کلینیک ها توسط هزار پزشک متخصص در دستور کار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مفتخریم که چند پروژه در حال اجرا داریم و خوشبختانه امروز این پروژه پلی کلینیک شهر دماوند به بهره برداری رسیده و شهر ورامین هم در آینده نزدیک به این پلی کیلینیک مجهز خواهد شد.

بهره برداری از چهار کلینیک تخصصی در تهران

آقاجانی افزود: 4 کلینیک تخصصی بزرگ در سطح شهر تهران داریم که با دستور معاون درمان به زودی در چند ماه آینده با اعتبارات و کمک خیرین به بهره برداری می رسند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگترین جمعیت تحت پوشش کشور را دارد و از این حیث مسئولیت و رسالت بسیار سنگینی بر عهده این دانشگاه از لحاظ درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: امروز بخش سی تی اسکن شهرستان دماوند راه اندازی شد، چراکه این موضوع برای مسافران و مردم که از این جاده تردد می کنند مهم تلفی می شود.

آقاجانی گفت: متاسفانه بیماران و تصادفاتی که در این مسیر صورت می گرفت برای انجام سی تی اسکن به تهران اعزام می شدند که خوشبختانه با راه اندازی این بخش سی تی اسکن از امروز این اعزام ها حذف می شود.

وی تصریح کرد: خیرین هم در بخش خدمات توسعه درمان هم در این منطقه بسیار خوب عمل کرده اند و امروز این پروژه و چندین پروژه های مشابه با همت این خیرین صورت گرفته است.

آقاجانی یادآور شد: اکنون این بیمارستان 62 تخت دارد و در سند درمان 50 تخت دیگر حداقل باید به این بیمارستان اضافه شود که این هم به همت خیرین خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: