رئیس دانشگاه خبر داد؛

برج فناوری IT دانشگاه خوارزمی در قشم راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: 2165772

رئیس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر ظرفیت این دانشگاه در زمینه IT، از تاسیس برج فناوری IT در منطقه آزاد قشم خبر داد.

دکتر محمدعلی سبحان‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به فعالیت دانشگاه خوارزمی در زمینه IT در سه دانشکده مدیریت، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، این دانشگاه پتانسیل زیادی در زمینه IT دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه خوارزمی توجه ویژه‌ای نسبت به بخش IT دارد، گفت: با شهرک‌های صنعتی به توافق رسیده‌ایم که یک برج فناوری IT را در منطقه آزاد قشم راه‌اندازی کنیم.

تاسیس دانشکده صنایع کوچک و متوسط در دانشگاه خوارزمی

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره تاسیس دانشکده صنایع کوچک و متوسط در این دانشگاه گفت: کشور ژاپن تجربه‌ای در خصوص دانشکده صنایع کوچک و متوسط دارد و برای ارتقاء این صنایع، دانشکده‌ای را تاسیس کرده است و ما نیز با استفاده از تجربه کشور ژاپن در صدد تاسیس چنین دانشکده‌ای در دانشگاه خوارزمی هستیم.

وی درباره اقداماتی که تاکنون جهت تاسیس این دانشکده انجام شده است، اظهار کرد: مقدمات تاسیس این دانشکده، فراهم شده و قرار است بازدیدی از دانشکده صنایع کوچک و متوسط ژاپن داشته باشیم و با آن دانشگاه تفاهمنامه‌ای امضا کنیم تا این طرح اجرایی شود.

سبحان‌الهی درباره زمان تاسیس این دانشکده گفت: امیدواریم در دو سه سال اخیر این پروژه را به مرحله اجرا بگذاریم.

برگزاری اولین همایش جشن صد سالگی دانشگاه خوارزمی در اسفند ماه سال جاری

سبحان الهی درباره جزئیات جشن صد سالگی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: اولین همایش مربوط به جشن صد سالگی دانشگاه خوارزمی، اسفند ماه سال جاری با عنوان همایش پروین اعتصامی در دانشگاه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تاسیس این دانشگاه در شهریور ماه سال 1297 بوده است،‌ ادامه داد: به تدریج برنامه‌های مربوط به جشن صدسالگی از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت.

وی درباره برنامه‌های دانشگاه برای جشن صدسالگی، یادآور شد: سال آینده را برای دانشگاه، سال کیفیت لقب داده‌ایم و تاکید داریم که در همه زمینه‌ها به کیفیت اهمیت زیادی داده شود. همچنین سرود دانشگاه تا سال آینده آماده خواهد شد و تعدادی تندیس و سردیس استادان شاخص دانشگاه برای جشن صد سالگی، در حال تهیه است.

رئیس دانشگاه خوارزمی یادآور شد: رویکرد این دانشگاه، ورود به جامعه است و سعی داریم تمام فعالیت‌های این دانشگاه را در راستای نیازهای جامعه جهت‌دهی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که حجم زیادی از صنایع کشور به واحدهای صنایع کوچک و متوسط اختصاص دارد یکی از بخش‌های مورد توجه دانشگاه صنایع کوچک و متوسط است.

رئیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ما سعی داریم با این واحدها تعامل داشته باشیم. در حال حاضر بیش از 70 درصد واحدهای صنایع کوچک و متوسط، تقریبا تعطیل است. براساس توافقی که بین دانشگاه خوارزمی و مدیریت شهرک صنعتی تهران انجام شده، دانشگاه خوارزمی در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران و شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز، مستقر شده است.

سبحان‌الهی در پایان خاطر نشان کرد: البته با توافقی که با کل مدیریت شهرک صنعتی کشور انجام شده، قرار است این بحث را با همکاری سایر دانشگاه‌ها به کل کشور تسری بخشیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: