وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حذف اسید چرب ترانس از محصولات غذایی تا پایان دولت دوازدهم/ مردم در حوزه سلامت منتظر اقدامات دولت و مجلس نمانند

کدخبر: 2201316

قاضی زاده هاشمی گفت: براساس تصمیم رئیس جمهور در شورای عالی امنیت غذا و سلامت، اسید چرب به طور کامل تا پایان این دولت از مواد غذایی حذف می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم اولین مجمع سلامت استان تهران که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که به تدریج موضوع سلامت اجتماعی شده و در دولت دستگاه های مختلف موظف به اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه رئیس جمهوری رئیس شورای عالی سلامت است اما به طور کلی مردم ،خود باید در ایجاد سلامت احساس تکلیف کنند و من از مدیریت استانداری های سراسر کشور و به ویژه تهران تشکر می کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به عوامل بیماری زایی که به وسیله دولت و شهرداری ها ایجاد شده است، گفت: با همکاری و مشارکت مردم باید این موضوع برطرف شود و در راستای رفع مشکلات جدی حوزه سلامت تهران باید گام های خوبی برداشته شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در خصوص سلامت باید فرهنگ سازی و خودمقاومتی به وسیله دستگاه های مختلف انجام شود که تا به امروز کارهای خوبی جهت ترغیب و تشویق انجام شده است، گفت: رسانه ها باید نتایج این مجمع را رصد کنند که چه اتفاقی افتاده و قرار است در راستای ارتقاء ارزیابی شاخص های حوزه بهداشت چه اقداماتی انجام شود که این کار اولین گام اصلی در خصوص مقوله سلامت است.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری ها منتظر اقدامات دولت و مجلس بمانند، افزود: وقتی غذای شیرین می خوریم باید مسواک زده و از دندان هایمان مراقبت کنیم، با این دندان کارهای سخت مانند شکستن پسته انجام ندهیم؛ به طور کلی مردم باید از سلامتی خود مراقبت کنند زیرا این کار از وظایف دولت نیست به طوری که فرد سیگاری خود باید به تدریج مصرف دخانیات را قطع کند و اگر کسی در دام اعتیاد افتاده خودش باید تصمیم بگیرد و با عزم و اراده جدی از این دام شیطانی نجات پیدا کند.

هاشمی با اشاره به اینکه ما باید نحوه خوردن و خوابیدن و سبک زندگی را اصلاح کنیم تا مقوله سلامت به خطر نیافتد، تصریح کرد: خوشبختانه دولت، مجلس و قوه قضاییه تصمیماتشان اثرگذار است و اگر مردم در خصوص سلامت مسائل مختلف را رعایت کنند آن زمان بوده که می توانند صدای خود را در خصوص توجه نکردن به مسائل سلامت بلند کنند.

وی در خصوص مصرف اسیدهای چرب ترانس ادامه داد: براساس تصمیم رئیس جمهور در شورای عالی امنیت غذا و سلامت، اسید چرب به طور کامل تا پایان این دولت از مواد غذایی حذف می شود و در زمینه کاهش مصرف نمک و شکر تصمیمات خوبی گرفته شده است تا کارخانه های دارای پروانه موظف به کاهش مصرف نمک خود می شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کاهش میزان مصرف نمک و شکر در تولیدات به این معنی نیست که محصولی دارای شکر زیاد در بازار دیده نشود، تاکید کرد: تنقلات چرب و پرنمک در داخل و خارج از کشور تبلیغ شده و به همین دلیل مردم برای مصرف هوس می کنند که این مسئله تهدیدی جدی برای سلامت به حساب می آید.

وی یادآور شد: کسی که تنقلات و غذای چرب مصرف می کند خود باید عوارضش را بپردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: