معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛

افزایش ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در پایتخت تا پایان سال/ مشکل گرانی دارو‌ها فقط مختص ایران نیست

کدخبر: 2229567

جان بابایی گفت: داروهای گران قیمت با تعرفه بالا تنها مشکل کشور ما نیست بلکه در کشورهای پیشرفته هم این مشکل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز جامع کودکان همایون که در ساختمان مرکزی درمانگاه برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی مرکز جامع سلامت در حوزه تکامل کودکان فرآیند ارزشمندی محسوب می شود، ارزش این اقدامات از ساخت بیمارستان بیشتر است.

وی ادامه داد: امروزه حوزه های بهداشت، درمان، آموزش بسیار مهم است و افرادی باید در این زمینه ها خدمت کنند که بر این سطوح اشراف کامل داشته باشند.

جان بابایی اظهار کرد: ما باید اختلالات و ناهنجاری ها را اصلاح کنیم، معاونت درمان آمادگی دارد تا کلینیک های ویژه ای در مراکز درمان را در حوزه بهداشت ایجاد کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به این که ممکن است در نقطه ای از کشور نتوانیم خدمات را به طور کامل و یکسان ارائه دهیم، افزود: زنان باردار از هنگام بارداری باید تحت مراقبت قرار گیرند تا فرزندشان سالم متولد شود، معاونت درمان آمادگی دارد تا با حوزه بهداشت همکاری کامل را انجام دهد.

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز نوزادان معلول در کشور متولد می شوند و در دوران جوانی از بین می روند، این در حالی است که در ژاپن فرزند معلول بدنیا نمی آید.

جان بابایی عنوان کرد: ما در حوزه مدیریتی به خوبی عمل نکرده ایم و طی سال های گذشته اقدام به تجهیز بیمارستان های مختلف کرده ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: مراکز جامع سلامت مثل مراکز جامع تکامل بسیار ارزشمند است و به نظرم دانشگاه باید از این اقدامات الگو برداری کند تا معلولیت در کشور به حداقل برسد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در تهران، ساخت بیمارستان به دلیل تراکم بالای بافت شهری است اما به طور کلی قرار است تا پایان سال دو هزار تخت به تخت های بیمارستانی شهر تهران اضافه شود.

وی ادامه داد: وجود داروهای گران قیمت با تعرفه بالا تنها مشکل کشور ما نیست بلکه در کشورهای پیشرفته هم این مشکل وجود دارد.

جان بابایی گفت: راه اندازی مرکز جامع تکامل کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است و امروزه موضوع مدیریت به یکی از بحث های مهم تبدیل شده است.

احداث بیمارستان مهمترین مشکل تهران

محمد آقاجانی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه مراسم اظهار کرد: توسعه پایدار کشور در گرو کودکان سالم است و این ها آینده ایران را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی منطقه 8 و شهر تهران مسئله احداث بیمارستان است و دانشگاه شهید بهشتی آمادگی دارد در صورت در اختیار قرار گرفتن زمین مناسب از محل فاینانس، بیمارستان بسازد.

آقاجانی عنوان کرد: دو قرارداد برای ساخت دو بیمارستان هزار تختخوابی در منطقه 8 و شرق تهران در حال امضا است که استانداری تهران یک زمین را برای راه اندازی بیمارستان هزار تختخوابی در اختیار این دانشگاه قرار داده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر زمین مناسب برای احداث بیمارستان پیدا شود این دانشگاه آمادگی دارد تا کار راه اندازی بیمارستان را برعهده بگیرد.

ثبت مشخصات یک میلیون نفر در پرونده الکترونیکی سلامت

شریف ترکمن نژاد رئیس مرکز بهداشت در ادامه مراسم اظهار کرد: مراکز جامع سلامت در شمال تهران به بیش از دو میلیون نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند و مراکز بهداشت شمال تهران دارای 5 مرکز سیار و 78 پایگاه سلامت است.

وی ادامه داد: مشخصات یک میلیون نفر در پرونده الکترونیکی سلامت به ثبت رسیده است که این آمار پس از اجرای طرح تحول بی نظیر بوده است.

ترکمن نژاد با اشاره به اینکه قبل از اجرای طرح تحول تنها 25 درصد از جمعیت شمال تهران تحت پوشش مراکز درمانی بوده اند، افزود: در سال 94 این مرکز با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان بازسازی و این کار با حمایت وزارت بهداشت انجام شده است.

مراجعه بیش از دو هزار نفر به مرکز جامع تکامل کودکان

در ادامه مراسم فرناز اهدایی مدیر گروه سلامت، جمعیت خانواده و تغذیه مرکز شمال تهران گفت: ما از سال 93 اقدامات درمانی را در مرکز سلامت آغاز کرده ایم و در اوایل سال 94 مرکز جامع تکامل کودکان تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه مربیان مرکز جامع کودکان آموزش های لازم را دیده اند، افزود: جلسات مختلفی با متخصصان بیمارستان مفید در راستای راه اندازی مرکز جامع تکامل کودکان برگزار شده است.

اهدایی عنوان کرد: کار درمانی ذهنی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مشاور تغذیه، مشاوره روانشناسی، کاردرمانی جسمی از جمله اهداف راه اندازی مرکز جامع تکامل کودکان است.

مدیر گروه سلامت، جمعیت خانواده و تغذیه مرکز شمال تهران عنوان کرد: همه خدمات بهداشتی و درمانی را تا قبل از سال 96 به صورت رایگان در مرکز جامع تکامل کودکان انجام می شد ولی بعد از سال 96 بر اساس کتاب ارزش گذاری از مراجعان تعرفه دریافت کرده ایم.

وی گفت: تا به امروز بیش از 2 هزار مراجعه کننده به این مرکز مراجعه کرده اند و 40 درصد از ارزیابی ها در زمینه های کاردرمانی و توانبخشی انجام شده است.

کمبود بیمارستان مشکل بزرگ منطقه 5 تهران

در ادامه مراسم بهمن نوری شهردار منطقه 8 گفت: منطقه 8 از لحاظ جمعیت رتبه 7 را در شهر تهران دارد و به ازای هر ده سال 40 هزار نفر به جمعیت اضافه می شود.

وی ادامه داد: خانواده های ساکن در منطقه 8 از سطح مالی متوسط و رو به بالا برخوردار هستند و آرامشی در بین مردم برقرار است.

نوری عنوان کرد: حتی یک بیمارستان مشکل جدی منطقه 8 محسوب می شود که من امیدوارم وزارت بهداشت و دانشگاه شهید بهشتی اقدامات اساسی را در زمینه راه اندازی بیمارستان در این منطقه انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: