وزیر علوم:

تربیت نسل آینده مهمترین وظیفه دانشگاه‌هاست

کدخبر: 2258335

غلامی گفت: اگر هدف اصلی دانشگاه‌ها را ترببت نسل آینده کشور بدانیم، این امر مهمتر از موضوعات آموزشی تلقی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تقارن این جلسه با حکم روز گذشته مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت الاسلام رستمی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را به فال نیک می گیریم و با توجه به اینکه وی عضو هیئت علمی دانشگاه است قطعا تغییرات اساسی و خوبی در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: هر چند که حجت الاسلام محمدیان پوشش خوبی را در تمامی دانشگاه های کشور در خصوص فعالیت های نهادهای نمایندگی ولی فقیه داشته اند، امیدوارم این امر در دوران مدیریت جدید هم استمرار یابد و به فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه ای صورت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه ها در سال گذشته آرام و بانشاط بود چرا که تشکل های دانشجویی، کانون ها و انجمن ها فعالیت های جامع و گسترده ای داشتند و امیدوارم امسال هم این فعالیت ها با حمایت های لازم توسعه پیدا کند.

وی گفت: حمایت از فعالیت های دانشجویی یکی از دستورالعمل های سال جاری به مدیران دانشگاه هاست.

وی با انتقاد از حضور کمرنگ اعضای هیئت علمی دانشگا ه ها در فعالیت های فرهنگی و دانشجویی گفت: متأسفانه اساتید دانشگاهی حضور جدی و پررنگی در این فعالیت ها ندارند در حالی که بخش زیادی از اساتید جوان هستند و می توانند کمک حال دانشگاه ها باشند.

غلامی گفت: می توان باید و نبایدهای ظریفی را در مسائل فرهنگی با اساتید دانشگاه به ویژه آنها که تجارب بیشتری دارند در میان گذاشت و در تصمیم گیری ها از آن استفاده کرد، لذا به این امر توصیه و تأکید ویژه ای دارم.

وی گفت: باید از ظرفیت کارمندان دانشگاه ها در کانون های دانشجویی و انجمن ها استفاده بیشتری کرد و چون آنها بدنه خدمات دهی به دانشجویان محسوب می شوند، باید ظرافت های لازم را در کار آنها دید و ارزیابی مناسبی از این سرویس دهی داشته باشیم تا برخی امورات اصلاح شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر هدف اصلی دانشگاه ها را تربیت نسل آینده کشور بدانیم، این امر مهم تر از موضوعات آموزشی تلقی خواهد شد.

ضرورت یکپارچه سازی فعالیت معاونت های دانشگاهی

وی گفت: سازمان امور دانشجویان باید حضور جدی تری در کنار دانشجویان داشته باشدو باید خدمات فوق برنامه دانشجویان را از خدمات عادی دانشجویی، خوابگاهی و سراها جدا دانست، ضمن اینکه تلاش های معاونان فرهنگی - اجتماعی و دانشجویی باید یکپارچه سازی شود.

غلامی خاطرنشان کرد: با اینکه در سال های اخیر خدمات بسیار خوبی بخش سراهای دانشجویی ایجاد شده است ولی نباید فقط خود را معطوف به بیان این خدمات کنیم.

وی گفت: شرایط سال جاری ارتباطات منظم و هدفمند دانشگاه ها با سازمان امور دانشجویان را می طلبد تا خدمات دانشجویی و افزایش کیفیت غذاها و خوابگاه ها و سراهای دانشجویی افزایش یابد.

غلامی خاطرنشان کرد: در شروع سال تحصیلی باید دانشجویان ورودی جدید را با همه خدمات و سرویس های دانشجویی آشنا کرد و اساتید دانشگاه می توانند در آغاز هر کلاس جدید، این خدمات را به دانشجویان اعلام کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: اگر امید به آینده به دانشجویان تزریق شود، نگرانی آنها کاهش می یابد و منجر به افزایش کیفیت فعالیت دانشجویان می شودبه این صورت فضای جدیدی در آموزش و تحقیقات کشور ایجاد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: