رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به موقعیت دانشگاه بناب تاکید کرد

لزوم ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط برای رفع معضلات دریاچه ارومیه

کدخبر: 2267594

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به وجود چالش‌هایی از قبیل تهدیدات زیست محیطی، خشک شدن دریاچه ارومیه و بحران‌های اجتماعی، تاکید کرد: دانشگاه بناب که در قطب اقتصادی و کشاورزی استان قرار گرفته باید در تاسیس رشته‌های مرتبط برای رفع معضلات پیش قدم باشد.

به گزارش ایسنا، درآستانه سال تحصیلی جدید و در سومین روز مهرماه همزمان با ورود ۷۰۰ دانشجوی جدیدالورود آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بناب برگزار شد.

رضا مجیدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بناب از زحمات کریم عباسیان در بین المللی کردن دانشگاه بناب قدردانی و اظهار کرد: هر حرکت دانشگاهی یک حرکت بین المللی است و آثار دانشگاهیان می‌تواند در دنیا اثرگذار باشند.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌ها باید کارآفرین شوند تا بتوانند چالش‌ها و مشکلات را حل کنند.

مجیدی از رئیس دانشگاه بناب خواست خارج از گرایش‌های سیاسی از تمام ظرفیت و پتانسیل‌های سیاسی و فکری دانشگاه برای پیشرفت استفاده کند.

وی اظهار کرد: تغییرات یک امر طبیعی بوده و پروسه تغییرات روند طولانی دارد و بهتر است این تغییرات با آغاز سال تحصیلی همزمان نشود.

سرپرست سابق دانشگاه بناب نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارش و تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در طول تصدی مدیریت در این دانشگاه گفت: پای مردم، صاحبان صنایع، مخترعین، هنرمندان و فرهنگیان را به دانشگاه بناب باز کردیم و با جذب ۳۵ هیات علمی جدید به روند جذب هیات علمی شتاب دادیم.

کریم عباسیان افزود: برای اولین بار مناقصات دانشگاه را با حضور سازمان بازرسی برگزار کردیم و از صدور و پرداخت احکام کارگزینی غیر مصوب جلوگیری شد.

وی مطرح کرد: فعال کردن مرکز رشد واحدهای فناور و ارج نهادن به ساحت دانشجو، قطع اخذ شهریه غیرقانونی از دانشجویان در سنوات مجاز تحصیلی در سال ۹۶ و ۹۷، بهبود رنکینگ دانشگاه و برقراری روابط بین الملل فعال با ۱۰ دانشگاه بین المللی از مهمترین دستاوردهای ۱۸ ماه اخیر بوده است.

در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ۱۸ ماهه دکتر کریم عباسیان در دانشگاه بناب، دکتر حسین پیری با دریافت حکمی از طرف وزیرعلوم، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بناب منصوب شد.

حسین پیری، دکتری آنالیز ریاضی از دانشگاه تبریز است و دانشیار گروه ریاضی دانشگاه بناب و تاکنون راهنمایی ۱۵ پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را عهده داشته است و بیش از ۶۰ مقاله علمی پژوهشی از وی در مجلات معتبر از جمله مجلات نمایه شده در Isi به چاپ رسیده و یا در همایش های علمی ارائه شده است.

وی در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه بناب انتخاب شده و از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه بناب، معاونت اداری و مالی و ریاست دبیرخانه هیات اجرایی جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: