۷ میلیارد تومان برای درمان ۳ هزار نفر/ ناشنوایی دیگر یک معلولیت نیست

کدخبر: 2269288

ریاست ستاد اجرایی حضرت امام (عج) گفت: برای درمان ۳ هزار نفر ۷ میلیارد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد مخبر ریاست ستاد اجرایی حضرت امام (عج) در مراسم امضای تفاهم نامه ای اعطای کمک هزینه ی کاشت حلزونی کودکان ناشنوا که امروز در ساختمان ستاد اجرایی حضرت امام برگزار شد، اظهار کرد: برخی کارها با وجود اینکه بار مالی زیادی ندارند اما بار عاطفی بالایی را در دل خود دارند، بطور نمونه تا کنون در ستاد اجرایی کارهای بسیاری از جمله تولید 4 هزار شغل، تقبل نسخه های نزدیک 60 بیمار سرطانی، ساماندهی بیمارستان ها و آماده شدن 2 هزار و 500 تخت انجام گرفته است و خیریه ها در شکل گیری این امر بسیار موثر بوده اند، چرا که اکثر کارها با کمک مردم و خیریه ها شکل می گیرد.

مخبر تشریح کرد: این بنیاد 30 نوع خدمات را به مردم ارائه می دهد؛ نزدیک 2 هزار جهیزیه به مناطق محروم فرستاده شده است، تقبل 100 هزار لوازم تحریر مورد نیاز محصلین را قبول کرده ایم، 5 میلیارد تومان بابت پیشگیری و کارهای تحقیقاتی هزینه شده است و تقبل کارهای درمانی 3 هزار نفر نیز امروز امضا خواهد شد. تمام این اقدامات با کمک خیریه ها انجام می شود.

ریاست ستاد اجرایی حضرت امام (عج) یادآوری کرد: فردی که وضعیت مالی نامناسب دارد، باید بداند که این اوضاع ادامه نخواهد داشت و درمان خواهد شد و در پایان 7 میلیارد برای درمان 3 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

محمد عجل لوئیان مدیر عامل بنیاد خیریه شفا : امروز در کشور بیش از 10 هزار نفر کاشت حلزونی انجام دادند که سالیانه با افزایش نرخ جمعیت به 1500 نفر رسیده است ، موضوعی ملی که باید به آن توجه شود.

عجل لوئیان افزود: در این میان انتخاب افراد و تأمین خدمات بعد از کاشت بسیار مهم است و باید توجه کنیم چگونه می شود از تولد کودک ناشنوا جلوگیری کرد؟، به همت عزیزانی که در رأس آنها دکتر خرسندی و فرهادی هستند، بنیاد شفا با مجوز وزارت کشور شروع به فعالیت کرده و توانسته خدماتی را انجام دهد و امروز می توان با افتخار اعلام کرد در ایران دیگر کودکی نیست که به دلیل اوضاع اقتصادی نامناسب کاشت حلزونی اش به تاخیر بیافتد.

وی گفت: خانواده هایی را شناسایی کردیم که حدود یک هزار نفر آنها از کاشت حلزونی استفاده می کنند؛ از سال 96 پیشگیری شروع شد تا فرزند دوم و سوم ناشنوا به دنیا نیایند.

مدیر عامل بنیاد خیریه شفا بیان کرد: مجموع خدمت بیش از 2 هزار نفر است که حدود 485 نفر کمک دریافت کردند و بیشتر از 1500 نفر برای خدمات کاشت استفاده کردند؛ 35 میلیارد هزینه داشتیم که از این مبلغ حدود 5 میلیارد کمک های مردمی بوده اند.

در ادامه مراسم محمد فرهادی رئیس هیئت امنای بخشش اظهار کرد: اگر ناشنوایی را یک معلولیت بدانیم اما در حال حاضر دیگر نباید آن را معدود شناخت، چرا که به همت همکاران توانستیم 26 هزار کاشت حلزون انجام دهیم که بالای 10 هزار نفر از شنوایی برخوردار هستند.

فرهادی بیان کرد: یک فرد ناشنوا نه تنها حرف نمی زند و باید در مدارس آموزشگاهی استثنایی برود بلکه خانواده او همیشه گرفتارند، اما به همت رشد تکنولوژی باعث شده این مشکلات در خانواده ها رفع شود که در ایران این تکنولوژی به قدری پیش رفته است که افراد ناشنوا دیگر می توانند بشنوند و کیفیت مطلوبی داشته باشند.

در حال حاضر در کشور 11 مرکز کاشت حلزون وجود دارد و این افراد به راحتی می توانند کارهای توانبخشی را در این مراکز انجام دهند؛ اگر کاشت های حلزونی به روز وارد کشور شوند می توان به تمام ناشنوایان رسیدگی کرد و مشکلات آنها حل شود.

وی افزود: کاشت حلزون نیاز به کار تیمی دارد و نمی توان آن را چندتایی انجام داد و بالای 90 درصد کسانی که ناشنوا به دنیا می آیند را می توان با کاشت حلزونی درمان کرد؛ با حمایت ها می توان حل کرد که حداقل تعداد نوزادان کم شنوا کاهش پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: