رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

راستی آزمایی رابطه فامیلی کارکنان شهرداری منوط به انتشار ۱۰۰درصدی اسامی

کدخبر: 2269830

هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتشار اطلاعات ۲۵ درصد از مدیران شهرداری گفت: راستی آزمایی قوم و خویشی کارکنان و مدیران شهرداری منوط به انتشار ۱۰۰درصدی آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با اشاره به مصوبات امروز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 5 بند از دستور جلساتی که پیش بینی شده بود، امروز مطرح شد و به نتیجه رسید.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در ابتدای جلسه رسولی گزارش عملکرد درآمد و هزینه های شهرداری در تیر و مرداد سال جاری را ارائه کرد که این گزارش نشان داد شهرداری تهران عملا در بخش بودجه نقد بسیار خوب عمل کرده و کاملا مطابق با بندهای بودجه، درآمد کسب کرده است و توانسته به خوبی 100 درصد بودجه نقد را جذب کند.

هاشمی رفسنجانی افزود: اما در بخش بودجه غیر نقد عملکرد مناسب نبوده، به صورتی که باعث شده ما 23 درصد عقب باشیم و به همین دلیل یک لایحه یک فوریتی ارسال شد که در آن مسائل مربوط به استفاده از بودجه غیر نقدی در شهرداری با حساسیت و بدون نگرانی از فساد به اجرا درآید.

وی افزود: طرح دیگری که امروز یک فوریت آن تصویب و متن مصوبه آن مطرح شد، بحث تعارض منافع مدیران شهرداری بود که این متن با 3 پیشنهاد در شورا به تصویب رسید و امیدواریم این طرح باعث کمتر شدن فساد در شهرداری بشود و در ادامه پیشنهاد شد که اعضای شورای شهر هم نامشان به این مصوبه اضافه شود که اعضا با این اقدام هم موافقت کردند و آن ها هم باید مانند مدیران شهرداری تابع قانون تعارض منافع باشند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح تعارض منافع همیشه در دولت مطرح بوده است، گفت: در شهرداری تلاش کرده ایم که به این طرح روشن تر عمل کنیم تا کسی نتواند به دلایل مختلفی با کسانی قرارداد ببندد که از اقوام آن ها محسوب می شوند و یا در پست های مدیریتی از آن ها استفاده کنند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تکرار خودسوزی در مقابل شهرداری تهران و برنامه شورا برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث گفت: من در این باره نمی توانم صحبت کنم،زیرا هنوز گزارشی به من در این مورد ارائه نشده است و نمی توانم نسبت به آن اظهارنظر کنم.

وی با بیان اینکه در شهرداری و شرکت های وابسته آن نزدیک به 2 هزار و 500 پست مدیریتی داریم که آن ها با رده 14 و 16 در شهرداری حکم می گیرند، افزود: باید بررسی شوند که این پست های مدیریتی در چه وضعیتی هستند و اکنون با راه اندازی سایت شفافیت سوابق بسیاری از مدیران به همراه تحصیلات و تجربیاتشان بر روی این سامانه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: تعداد مدیرانی که اطلاعاتشان منتشر شده کمتر از 30 درصد است و شاید فقط 25 درصد از اطلاعات مدیران منتشر شده است، لذا سایر مدیران هم باید خود را معرفی کنند تا اطلاعات آن ها هم منتشر شود و زمانی که نتیجه به 100درصد برسد آن وقت می توان راستی آزمایی کرد که چه کسانی با چه کسانی قوم و خویش هستند، اگر چه این موضوع مقداری مشکل دارد، زیرا ممکن است برخی جذب شهرداری بشوند و سپس در آینده قوم و خویش بشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: