سامانه ملی تأمین مالی خطرپذیر معاونت علمی فعال می‌شود

کدخبر: 2276404

دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به‌زودی «سامانه ملی تأمین مالی خطرپذیر معاونت علمی و فناوری کشور» را رونمایی و فعال کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ به منظور ترغیب فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به حضور در حوزه دانش بنیان، خلاق و تسهیل در هم افزایی میان سرمایه گذاران و متقاضیان جذب سرمایه، دفتر تأمین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد به زودی "سامانه ملی تأمین مالی خطرپذیر معاونت علمی و فناوری" را رونمایی و فعال کند.

از مزایای این سامانه می توان به ایجاد شبکه سرمایه گذاران، ایجاد بانک طرح های فناورانه، نوآورانه و خلاق، ارزیابی طرح ها به منظور حصول اطمینان از صحت اطلاعات، تشخیص مناسب فرصت های سرمایه گذاری و معرفی به سرمایه گذاران، دسترسی سریع سرمایه پذیر به سرمایه گذاران، ارائه ابزارها و روش های نوین تأمین مالی و سرمایه گذاری و نیز آموزش و فرهنگ سازی استفاده از روش های کارآمد تأمین مالی اشاره کرد.

راه اندازی این سامانه با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیاز مبرم به روان سازی فرآیند سرمایه گذاری و ایجاد بستری کارآمد برای نهادها و افراد دارای پتانسیل سرمایه گذاری و تأمین مالی با اشخاص و شرکت های دانش بنیان و خلاق دارای نیاز به تأمین مالی و سرمایه پذیر صورت می گیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: