رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی مطرح کرد؛

مشکلات اقتصادی به دلیل بی تدبیری ها است/باید در نقد کردن مراقب باشیم تا دشمن به هدفش نرسد

کدخبر: 2295795

حداد عادل گفت: باید مراقب باشیم تا در نقد کردنمان دشمن به هدف خود نرسد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش دستاوردهای چهل ساله انقلاب و جلسه کمیته سلامت نیروهای جبهه مردمی انقلاب گفت: ایران پس از انقلاب اسلامی با موانع بسیاری رو به رو بوده که یکی از آنها جنگ تحمیلی است و اما توانسته ایم در ۴۰ سال اخیر ایران را به یک قدرت عظیم در منطقه تبدیل کنیم و امریکا پس از ۷ سال نیروهایش را از سوریه دست خالی بیرون می برد.

وی افزود: زمانی بود که ۲ گانه امریکا و شوروی مطرح بود اما امروز دوگانه امریکا و ایران در بین مسئولان امریکایی مطرح است و اخبار امروز حکایت از این دارد که نیروهای امریکایی را از سوریه بیرون می بریم و یک سناتور امریکایی می گوید این به معنای تقدیم سوریه به ایران است و این حرف ها را ما نمی زنیم بلکه خود امریکایی ها می گویند.

حمایت حزب الله از کشور به دلیل صداقت ایران

حداد عادل اظهار کرد: حوادث ۲۰ ساله لبنان از ترور رفیق حریری، جریان ۸ مارس و ۱۴ مارس و قطعنامه ها در شورای امنیت همه به دنبال از بین بردن حزب الله است و جنگ ۳۳ برای آن بود که حزب الله نابود شود اما حزب الله امروز صد در صد مدافع ایران است و به جز لبنان، یمن و بحرین هم همین طور هستند و همه این ها به دلیل منطق و سیاست و صداقت در روابط خارجی جمهوری اسلامی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: تاریخ حوادث منطقه ای و جهانی را ببیند اغلب کشورها به دنبال منفعت هستند، شاه پهلوی کردها را علیه صدام تهدید و تجهیز کرده بود وقتی با صدام به توافق رسید کردها را رها کرد .

حداد عادل بیان کرد: وقتی ایران از حزب الله شیعه طرفدرای می کند، از حماس سنی نیز در برابر اسرائیل حمایت می کند و ایران در سوریه دست سعودی ها و بقیه را خوانده و تصمیم درست گرفته است و این برای جهان قابل قبول نیست که یک کشور با ۸۰ میلیون جمعیت در یک منطقه نفت خیز حکومت دینی ایجاد کند که آرزوی همه دنیاست.

وی با بیان اینکه امریکا به دنبال این است که این حکومت دینی شکست بخورد، گفت: انقلاب اسلامی از نظر نظری خط بطلانی بر سکولاریسم و از نظر عملی عصیانی در برابر سلطه است در نهایت نظام سلطه با جمع بندی ها به این موضوع رسید که اگر فشار اقتصادی وارد کنیم این ملت از هم می پاشد و این انتخاب و دیدگاه نظام سلطه است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به موضوع برجام و تحریم های آمریکا تصریح کرد: معلوم بود که امریکایی ها با برجام هم نمی خواهند تحریم ها را بر دارند، من منتقد این دولت هستم اما از روز اول که بحث برجام شد گفتم که دلواپس هستم و باورم نمی شود در پایان مذاکرات برجامی امریکا دست از تحریم ایران بردارد.

حداد عادل ادامه داد: در کنار راهبرد تحریم، آزاد کردن فضای مجازی دنبال شد چرا که این مکمل تحریم محسوب می شود، تحریم پیوست فرهنگی تبلیغاتی دارد که با رسانه و فضای مجازی بیان می شود و هدف از باز گذاشتن از فضای مجازی رخنه در ایمان و اخلاق مردم و جوانان و ایجاد بی اعتمادی ملت نسبت به مردم و بی اعتمادی نیروهای انقلابی نسبت به یکدیگر است.

آمریکا به دنبال این است که نظام ایران همچون عربستان شود

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: مسئله امریکا دولت ها نیستند چه دولتی به غرب لبخند بزند و چه دولتی به غرب اخم کند برای امریکا فرقی نمی کند، امریکا به دنبال آن است که نظام ایران چون سعودی ها شود و امریکا آقای ایران باشد.

وی تاکید کرد: باید در عین نقد دولت، بدانیم که دشمن اصلی کیست و در نقد دولت مقصود و هدفمان مشخص باشد و نباید کاری کنیم که دشمن اصلی ایران به هدفش برسد.

حداد عادل با بیان اینکه اقتصاد مشکل اصلی کشور بوده و این مشکل به دنبال بی تدبیری ها به وجود آمده است ، گفت: نمی گوییم دولت اشتباه ندارد اما باید بدانیم که هدف ما این نیست که دولت کنار برود تا خودمان روی کار بیاییم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: ما به دنبال تصاحب پست و مقام نیستیم و دغدغه ما انقلاب و استقلال کشور است و بسیاری از مسائل سیاسی را در سینه نگه می داریم و نقدمان برای کمک به اداره کشور است.

وی بیان کرد: ما همان جمع بندی دو سال پیش را داریم و معتقد هستیم در کنار تشکل های انقلابی جای یک تشکل انقلابی جدید خالی است و نیروهای جوان و خوش فکر می توانند جمع کثیری از مردم انقلابی و خوش فکر و تحصیلکرده را جذب کنند و تصور ما این است که جبهه مردمی می تواند به این ظرفیت دست پیدا کند .

وحدت شرط لازم کشور است

حدادعادل تاکید کرد: وحدت را شرط لازم می دانیم اما شرط کافی نیست ما تصور می کنیم که راهبردهای کلی را رهبر انقلاب اسلامی تدوین می کنند و نیروها باید آن را اجرایی کنند و یکی از وظایف ما انتخابات است اما همه وظایف ما انتخابات نیست بلکه باید با آگاهی بخشیدن این ملت را در برابر تحریک ها و تهدیدها واکسینه کنیم و باید لحظه ای کوتاهی نکنیم، اگر به وظیفه خود عمل کنیم خداوند به وعده خود برای کمک به مومنین عمل می کند و هیچ کس چون خدا به وعده خود عمل نمی کند.

وی به موضوع قتل خاشقچی و رسوایی سعودی ها اشاره کرد و افزود: داستان جمال خاشقچی را ببینید که چطور بن سلمان حماقت می کند و ما اگر میلیاردها دلار خرج می کردیم که ماهیت این دشمن روشن شود به اندازه این مسئله برایمان برد نداشت.

وی گفت: اتفاقی را که در فرانسه اتفاق افتاده است قول داده بودند در ایران اتفاق بیفتد اما این اعتراضات امروز در فرانسه رخ داده است و همان خدایی که صدر اسلام به مسلمان و ۴۰ سال قبل به پیروزی انقلاب کمک کرد، امروز حامی ماست و به ما کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: