رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد

اجرای طرح آموزش خانواده‌های بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و مدارس

کدخبر: 2297034

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، طرح آموزش خانواده‌های بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و مدارس را یک طرح موفق جهانی دانست و گفت: پیام امام(ره) به تمام مردم بود و موضوع مدرسه محوری مسأله‌ای است که آموزش و پرورش مکلف شده است در تمام موضوعات شرکت کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در پیام امام خمینی(ره)، ۵ روش برای انجام مأموریت سوادآموزی تصریح شده است که همگی مهم هستند.

وی تصریح کرد: مردم‌محوری، خانواده محوری، مسجدمحوری، مدرسه محوری و قرآن محوری از مسائلی است که در پیام امام(ره) آمده است.

باقرزاده طرح آموزش خانواده‌های بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و مدارس را یک طرح موفق جهانی دانست و گفت: پیام امام(ره) به تمام مردم بود و موضوع مدرسه محوری مسأله‌ای است که آموزش و پرورش مکلف شده است در تمام موضوعات شرکت کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی قرآن محوری را یکی از شاخص‌های سوادآموزی خواند و ادامه داد: در تولید محتوا و آموزش دادن قرآن، گام‌های موثری برداشته‌ایم.

باقرزاده، انعقاد این تفاهم‌نامه را نقطه آغاز مهمی دانست که بتوان در بحث سوادآموزی گام خوبی برداشت.

حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات یک ویژگی کم نظیر دارد که شبکه های عظیمی به آن متصل هستند که می‌توان به ۴ هزار روحانی مستقر در روستاهای دوردست، ۵۰ هزار مبلغ و ۷۰ هزار هیأت‌های ثبت شده اشاره کرد.

وی ادامه داد: این موضوع یک ظرفیت را ایجاد می‌کند که بتوان از آن استفاده کرد. این هوشمندی سازمان نهضت سوادآموزی است که از این شبکه استفاده می‌کند تا فرهنگ سوادآموزی ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: انگیزه، عمده‌ترین عامل برای افراد بیسواد است که به سمت سوادآموزی بیایند ما نیز در حد توان شبکه فرهنگی مرتبط را در خدمت این هدف قرار خواهیم داد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: وجود شبکه‌های موثر در سازمان می‌تواند بسیار کمک کننده در راستای اهداف سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی باشد. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: