سکوت معنادار نماینده سازمان ملل درباره اقدام خصمانه آمریکا در قبال سیل‌زدگان ایرانی

کدخبر: 2323100

فرار نماینده سازمان ملل در ایران از پاسخ به سؤالی درباره مواجهه سازمان ملل با اقدام خصمانه آمریکا و مسدود کردن حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی برای جذب کمک‌های بشردوستانه به سیل‌زدگان کشورمان، برای خانم اوگوچی دنیلز حاشیه‌‌‌ساز شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ امروز در نشست هم اندیشی با نمایندگان سازمان ملل در ایران که با موضوع مناطق سیل زده و بهره گیری از کمک های بشردوستانه بین المللی برگزار شد، نماینده سازمان ملل در ایران توضیحاتی درباره میزان کمک سازمان ملل به ایران داد.

خانم اوگوچی دنیلز گفت: تا کنون سازمان ملل متحد یک میلیون و 220 هزار دلار کمک علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری مستمر به منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تاسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه را بسیج کرده است؛ با وجود چالشهای ایجاد شده به وسیله جو سیاسی فعلی، سازمان ملل متحد قادر بوده به ویژه برای تدارک و ارائه اقلام مورد نیاز به کشور، حمایت به موقع و مناسب ارانه دهد.

اما از نکات قابل توجه در این نشست، فرار نماینده سازمان ملل در ایران از شفاف سازی درباره نحوه مواجهه سازمان ملل با اقدام خصمانه آمریکا بود که منجر به مسدود کردن حساب های بانکی برای جذب کمک های بشردوستانه به سیل زدگان کشورمان شد.

اوگوچی دنیلز در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست مبنی بر اینکه آیا در سطوح عالی سازمان ملل تذکری به آمریکا به دلیل این اقدام ضد انسانی داده شد است یا خیر ، صرفاً به اقدامات سازمان ملل در جهت کمک رسانی به سیل زدگان کشورمان پرداخت!

در ادامه خبرنگار مربوطه در پی عدم دریافت پاسخ سؤال خود، برای بار دوم و سوم اقدام به طرح سؤال خود از اوگوچی دنیلز کرد اما دنیلز برای بار دوم و سوم نیز نتوانست هیچ پاسخی برای این سؤال صریح و شفاف خبرنگار کشورمان داشته باشد.

اذعان دفتر سازمان ملل در تهران به کارشکنی ها برای انتقال کمک ها به سیل زدگان ایرانی

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: