مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: فرانشیز درمان برای مستمری‌بگیران حذف می‌شود

کدخبر: 911922

نوربخش افزود: سند راهبردی سرمایه‌گذاری اقتصادی تامین اجتماعی در حال تدوین است/ دولت قبل اعلام کرد بدهی به تامین اجتماعی را پرداخت کرده اما چیزی ندیدیم/ یکسان‌سازی بیمه‌ها نباید در تلفیق منابع باشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدتقی نوربخش شب گذشته در برنامه "نگاه یک" با اشاره به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی برای تکریم مستمری‌بگیران و بازنشستگان گفت: با صدور کارت ویژه برای استفاده از مراکز درمان دولتی، تا سه ماه آینده امکان استفاده بازنشستگان از خدمات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی همگام با طرح تحول سلامت فراهم می‌شود.

وی افزود: نظام ارجاع در مراکز ملکی تامین اجتماعی اجرایی شده و امیدواریم در کل کشور نهایی شود و بر این اساس بیمارستان میلاد حلقه نهایی نظام ارجاع خواهد بود.

نوربخش با اشاره به مصوبه بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد: هر مصوبه‌ای که دولت و مجلس به تامین اجتماعی تحمیل می‌کند باید براساس منابع اجرایی باشد در غیر این صورت در اجرا دچار مشکل می‌شود. برای اجرای طرح بازنشستگی با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه 170 میلیارد تومان هزینه به سازمان وارد می‌شود در حالی که بودجه آن پیش‌بینی نشده است. امسال حدود 15 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار شدیم و تعهد دولت به تامین اجتماعی تا پایان سال 92 حدود 60 هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: برای اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی پیمانکاران موظفند مبلغ حق بیمه کارگران را به تامین اجتماعی پرداخت کنند اما به عنوان مثال در برخی مراکز استان هیچ پروانه ساختمانی به ادارات ما ارجاع داده نشده است که این مورد را از طریق مراجع نظارتی پیگیری می‌کنیم. در طول سال‌های گذشته مستمری از نرخ تورم همیشه عقب افتاده است. تاکنون حدود هفت هزار میلیارد تومان برای اجرای یکسان‌سازی مستمری هزینه شده اما از سوی دولت از سال 88 به این سو هیچ بودجه‌ای به این امر اختصاص نیافته است.

نوربخش ادامه داد: امید به زندگی در طول سه دهه گذشته از 58 سال به 74 سال رسیده و حق بیمه هم باید متناسب با آن افزایش یابد که اینطور نشده است. به همین منظور از شهریورماه با همکاری یک سازمان بین المللی و مرکز پژوهش‌های مجلس مبانی علمی برنامه‌های سازمان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به برخی حاشیه‌ها در تامین اجتماعی در طول چند سال گذشته خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌ها و ذخایر سازمان پایین آمده و سعی کردیم دغدغه فساد مالی را در تامین اجتماعی از طریق ورود به بازار شفاف سرمایه کاهش دهیم. همچنین مجامع همه بنگاه‌ها را که در طول چند سال گذشته برگزار نشده بود برپا کردیم. در هشت سال گذشته هشت مدیرعامل برای سازمان تامین اجتماعی تغییر کرد و نتیجه آن در تحقیق و تفحص مجلس مشخص شد. تقاضا داریم دستگاه‌های نظارتی اگر تخلفاتی صورت گرفته پیگیری کنند.

نوربخش در پایان افزود: امسال پنج بیمارستان تامین اجتماعی هیات امنایی می‌شود و در کنار آن پنج بیمارستان در شهرهای مختلف به بهره‌برداری می‌رسد. تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت همکاری خوبی داشته که زا جمله می‌توان به پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها تا پایان فروردین و اردیبهشت اشاره کرد. قبول داریم همه سازمان‌های بیمه‌گذار باید تجمیع شوند و خدمات یکسان ارائه دهند اما منابع نباید تلفیق شود.

ارسال نظر: