رئیس جهاد دانشگاهی: پنج طرح کلان نفتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: 912524

طیبی در نشست خبری از ساخت مدار مولد ضربه ۱۸۰۰ کیلوولتی برای شبیه‌سازی صائقه در آزمایشگاه‌ها خبر داد و گفت: دستگاه رکتیفایر پست برق مترو توسط محققان جهاد دانشگاهی ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حمیدرضا طیبی در نشست خبری سی و چهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی افزود: در دوره جدید به علت رکود حاکم بر کشور و کمبور منابع شرایط لازم برای عقد قراردادهای جدید فراهم نبوده و امیدواریم تا چند ماه آینده با رفع این مشکلات قراردادهایی را با دستگاه های مختلف منعقد کنیم.

وی از انجام مذاکره با سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن ایران برای ایجاد شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: برخی از پروژه های دانش بنیان جهاد دانشگاهی نهایی شده است که رکتیفایر پست برق مترو یکی از این پروژه هاست.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: پروژه دیگری با مناطق نفت خیز جنوب تحت عنوان ساخت مته های حفاری سه دندانه انجام شده و در مرحله آزمایشگاهی 90 درصد موفقیت آمیز بوده است و آماده عقد قرار داد است.

طیبی همچنین طراحی سامانه ای با شرکت پایانه نفتی برای جلوگیری از تشکیل رسوبات نفتی در مخازن را یکی دیگر از پروژه ها دانست و تصریح کرد: این پروژه به زودی اعلام عمومی می شود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور مدار ضربه 1800 کیلو وات برای ایجاد صاعقه در آزمایشگاه ها به صورت مصنوعی توسط محققان جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی از تودلید فرستنده های رادیویی دیجیتال در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طرح پیاده سازی سامانه ارتباطات هوشمند خودرویی نیز برای ارتقای ایمنی خودرو و حفظ محیط زیست انجام و نهایی شده است.

طیبی تاکید کرد: فراهم کردن امکان توسعه تولیدات شرکت های دانش بنیان ظرف دو سال آینده 20 هزار شغل به صورت مستقیم و 120 هزار شغل به صورت غیر مستقیم برای فارغ التحصیلان و سایر جوانان در کشور ایجاد می کند و معمولا اجرای پروژه های دانش بنیان بین 40 تا 80 درصدبرای کشور صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

ارسال نظر: