حجت‌الاسلام قرائتی: برگزاری جلسات تفسیر قرآن ویژه معلمان ضروری است

کدخبر: 914278

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، خواستار اجرای طرح تشکیل جلسات تفسیر قرآن ویژه معلمان در کشور شد و گفت:‌ نمازخانه‌‌های مدارسی که با اجرای نظام "۳،۳،۶" تغییر وضعیت داده‌‌اند، دوباره راه‌اندازی شوند

به گزارش «نسیم»،‌ حجت‌الاسلام محسن قرائتی در گردهمایی مشترک مدیران کل استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزات آموزش و پرورش در خانه معلم مشهد، اظهار داشت: توسعه جلسات تفسیر قرآن ویژه معلمان در هر شهر، می‌تواند به بالندگی نظام آموزشی و تربیت نسل جدید کمک کند .

وی با بیان اینکه نماز "ایمان" است، تصریح کرد: معلمان تنها کسانی هستند که در پرورش و تربیت انسان کار می‌کنند و نسل نو در دستان فرهنگیان است و آنان سرمایه‌دار کشورند .

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: معلمان باید خاطرات بزرگان و نماز را در برنامه‌های یک تا دو دقیقه‌ای به فرزندان این مرز و بوم منتقل کنند؛ آموزش نماز باید در همه کتاب های درسی وجود داشته باشد .

رئیس ستاداقدامه نماز کشور با تاکید بر اینکه اگر مدیران در نماز شرکت کنند وضع نماز مدارس به نقطه مطلوب می رسد، افزود: از مدیران می‌خواهم نسبت به راه‌اندازی نمازخانه هایی که در اجرای نظام آموزشی 3،3،6 به علت کمبود کلاس درس در برخی مدارس تغییر وضعیت داده اند، اقدام کنند.

وی صحبت‌های خصوصی مدیران با دانش آموزان کاهل در نماز را یکی از اثرگزارترین روش‌های تربیتی خواند و گفت: در هر خانه‌ای یک کتاب نماز باید وجود داشته باشد .

حجت الاسلام قرائتی پاسخ به شبهات دینی و مذهبی دانش آموزان توسط افراد زبده را که حضور همیشگی در مدارس داشته باشند، مورد تاکید قرارداد و یادآور شد: با مطلوب شدن نماز در مدارس، قرآنی شدن معلمان و تلاش برای شادمان‌سازی نوجوانان و جوانان، ایران صاحب 12 میلیون "عبد صالح" می‌شود.

ارسال نظر: