مولاوردی: اشتغال زنان را مساوی با استخدام آنها نمی‌دانیم

کدخبر: 919357

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب گفت: به سمت اشکال جدید اشتغال زنان از جمله مشاغل خانگی و مبتنی بر آی‌تی می‌رویم/ باید ارزشگذاری به کار خانگی را در جامعه جا بیندازیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»،‌ شهین‌دخت مولاوردی با حضور در برنامه "خانه و خانواده" رادیو ایران، به تشریح برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود،‌با اشاره به وضعیت اشتغال زنان گفت: در حال حاضر، پایین‌‌ترین درآمد را در بین زنان در بین کشورهای منطقه داریم؛ این برای کشور ما که نیمی از آن خانم‌ها هستند و 70 درصد وروردی‌های دانشگاه‌ها نیز دختران هستند، اصلاً متناسب نیست.

مولاوردی تصریح کرد: البته ما اشتغال زنان را مساوی با استخدام آنها نمی‌دانیم؛ ما در این مقوله، به سمت اشکال جدید اشتغال زنان از جمله مشاغل خانگی، خوداشتغالی، مشاغل مبتنی بر آی تی می‌رویم و دیگر مسأله حضور تمام وقت زنان در ادارت را نه دنبال می‌کنیم و نه درست می‌دانیم که با توجه به شرایط جدید جامعه دنبال شود؛ در این میان دورکاری هم می‌تواند مطرح باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مسائلی مثل "ساعت کاری شناور و منعطف برای خانم‌ها" و "مهدکودک‌های در محیط کار" نیز برای ما بسیار مهم است؛ در سال‌های اخیر مهدکودک‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و این برای خانواده‌ها هزینه دارد، اما بودن مهدکودک‌ها در جوار ادارات هم برای مادران آرامش دارد و هم امکان اجرای قوانینی مثل ساعات شیردهی را نیز فراهم می‌کند.

وی همچنین از پیگیری بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در رابطه با زنان خانه‌دار، بیمه آنها سال‌هاست که مطرح شده، اما باید قبل از آن ارزش‌گذاری کار خانگی را جا بیندازیم که مقام رهبری هم در این سال‌ها به آن اشاره کرده‌اند.

مولاوردی تأکید کرد: اگر این کار بشود و نقش این زنان در اقتصاد خانواده و جامعه دیده شود، این می‌تواند بسیاری از مناسبات و قوانین را تغییر دهد؛ اینجاست که بیمه زنان خانه‌دار معنی پیدا می‌کند و بازنشستگی آنها نیز اهمیت می‌یابد که باید پیگیری شود.

ارسال نظر: