یونسی: هیچ تفاوتی میان اقوام ایرانی نیست

کدخبر: 927481

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، با بیان اینکه در ایران هیچ تفاوتی میان اقوام ترک، کرد،‌ ترکمن و عرب نیست، گفت: دیگران برای سرگرمی‌ خودشان اقوام ایرانی را با جوک‌هایی که جز نفرت چیزی به بار نمی‌آورد، مسخره می‌کنند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام علی یونسی در مراسم اختتامیه هفتمین اردوی ملی مربیان و مدرسان تشکل‌های فرزانگان (سازمان دانش‌آموزی) در اردوگاه شهید باهنر گفت: این اردوها به این موضوع اشاره دارد که مربیان پرورشی از عقلانیت، شعور،‌ آگاهی و دانش ملت حمایت می‌کنند؛ فرزانگی ملت ایران موضوعی است که در تاریخ برای همه دنیا به اثبات رسیده و همچنین رفتار ملت ایران نیز بر آن صحه می‌گذارد.

وی افزود: بنای ایران بر فرزانگی و فرهیختگی است و ساختار و هویت ایرانیان نیز مبتنی بر دانش و فرزانگی است.

یونسی با اشاره به تنوع اقوام و لهجه‌ها در ایران گفت: تنوع لهجه و زبان ایرانیان از مظاهر و نشانه‌های الهی است؛ همه آیات قرآن این را می‌گوید که هر موجودی نشانه و آیه خداست.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی با اشاره به اردوهای فرزانگان و پیشگامان (سازمان دانش‌آموزی) گفت: تشکیل این اردوها برای این است که همدیگر را بهتر بشناسیم؛ ‌چراکه ممکن است به دلیل ناشناخته بودن، با یکدیگر مهربان نباشیم.

وی تأکید کرد: اگر مردم با یکدیگر مأنوس باشند، متوجه می‌شوند که هیچ تفاوتی میان اقوام ایرانی مانند ترک، کرد،‌ ترکمن و عرب نیست؛ دیگران برای سرگرمی‌های خودشان اقوام ایرانی را با جوک‌های مختلف که جز نفرت چیزی را به بار نمی‌آورد، مسخره می‌کنند؛ ما می‌توانیم با دور هم جمع شدن و شناخت یکدیگر تمام این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

یونسی آموزش و پرورش را بزرگترین سازمان وحدت ملی کشور خواند و گفت: رسالت اصلی مربیان، شناخت فرهنگ‌ها و مردم ایران است؛ در این زمینه، گردشگری می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه خشونت در هیچ قوم ایرانی وجود نداشته و ندارد، خاطرنشان کرد: قوم‌کشی در گذشته نیز وجود نداشته و ما باید امروزه به تمام عواملی که ما را با یکدیگر متحد می‌کند، توجه کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، در پایان تأکید کرد: زبان فارسی، زبان یک قوم نیست؛ بلکه زبان یک ملت است و هر ایرانی آرزویش این است که با حفظ هویت خودش، بتواند به زبان فارسی سخن بگوید.

ارسال نظر: