گودرزی: پیشنهاد اداره حوزه جوانان در قالب "معاونت ریاست جمهوری" به دولت ارائه شده است

کدخبر: 943161

وزیر ورزش و جوانان گفت: گروهی از صاحبنظران، پیشنهاد اداره حوزه جوانان در قالب "معاونت ریاست جمهوری" را به دولت ارائه کرده‌اند/ حل مشکل بانوان فقط با کسب پست‌های مدیریتی نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمود گودرزی در مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی با توجه به حجم مطالبات جوانان در حال تقویت است، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌ها، سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان نیاز است که تنها 10 درصد آن در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد.

وی افزود: نگاه ما در این وزارتخانه به زنان، "فمینیستی" نیست، اما با توجه به اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، باید توانایی استفاده از بیش از 50 درصد منابع و امکانات را داشته باشند؛ در حال حاضر توزیع منابع در بخش ورزشی بانوان مظلوم واقع شده است.

گودرزی ادامه داد: زنان به عنوان اداره کننده فدراسیون‌ها حضور ندارند و شاید تنها یک نفر در این حوزه باشد که بخشی از آن به نگاه مردسالارانه و بخشی دیگر مربوط به روحیات زنان است که تلاشی در جهت احراز این شرایط ندارند؛ البته حل مشکل بانوان قطعاً از طریق کسب پست‌های مدیریتی نیست، بلکه باید دید این جایگاه‌ها چه شأنی برای زنان ایجاد می‌کند، البته قوانین نیز سهم به سزایی ایفاء می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: سرانه ورزشی به لحاظ متراژ در شهر تهران 33 سانتی‌متر و در البرز 30 سانتی‌متر و کهکیلویه و بویراحمد یک و نیم متر است؛ بنابراین شعارهای خلق‌گرایانه نباید گیجمان کند. برخی مناطق کم‌برخوردار، در زمینه امکانات ورزشی بسیار قوی هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک درصد بودجه کشور به ورزش اختصاص می‌یافت و در سه سال اخیر نیز قطع شده است، گفت: امیدواریم در بودجه سال 94 این موضوع لحاظ شود.

گودرزی همچنین با اشاره به ساختار مدیریتی حوزه جوانان خاطرنشان کرد: به منظور تفکیک وزارت ورزش و جوانان، کارگروهی با حضور صاحبنظران تشکیل شده است و پیشنهاداتی مطرح و به دولت ارائه کرده‌اند که یکی از آنان فعالیت حوزه جوانان به عنوان معاونت زیرمجموعه ریاست جمهوری است؛ البته در مجلس شورای اسلامی عده‌ای قائل به تفکیک و گروهی معتقد به حفظ وضعیت موجود هستند.

ارسال نظر: