شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تشریح شد

کدخبر: 951122

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با تشریح مهمترین شرایط اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: اعتبارات صندوق، به مرحله "تولیدات آزمایشگاهی" اختصاص نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بهزاد سلطانی مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاحیه "استارتاپ ویکند" دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از ایده‌ها و تولیدات دانش‌بنیان اظهار داشت: افرادی می‌توانند از تسهیلات این صندوق برخوردار باشند که شش شرط را داشته باشند که اولین آنها، این است که شرکت یا موسسه به ثبت رسیده باشد .

وی "دارا بودن ماهیت خصوصی یا تعاونی" را دومین شرط بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و ادامه داد: علاوه بر این، باید شرایط دانش‌بنیان تلقی شدن فراهم باشد و طرح‌ها، اقتصادی بوده و جزء فناوری ‎ های برتر باشد .

سلطانی با اشاره به روند احراز "دانش‌بنیان" بودن شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اضافه کرد: در حال حاضر چهار هزار شرکت برای احراز عنوان دانش‌بنیان بودن، در سایت معاونت علمی ثبت نام کردند که از این تعداد 954 شرکت "دانش‌بنیان" شناخته شده‌اند .

* اعطای تسهیلات با سود 17 تا 20 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گفته سلطانی، تا سال 92 تنها 12 شرکت دانش‌بنیان شناخته شده بود و هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده بودند .

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: به شرکت‌های دانش‌بنیان، مبلغ 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود 17 تا 20 درصد اعطا می‌شود .

سلطانی با تأکید بر اینکه این صندوق ریسک سرمایه‌گذاری را نیز می ‎ ‌ پذیرد، اضافه کرد: صندوق به مرحله تحقیق و توسعه و تولید نمونه آزمایشگاهی، اعتباراتی اعطا نمی‌کند و تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق برای مرحله نمونه صنعتی، توسعه فناوری، خط تولید، تولید لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فروش اقساطی کالاهای دانش‌بنیان است .

ارسال نظر: