ایده‌ها و فناوری‌های نوین با بازدهی بالای انرژی حمایت می‌شوند

کدخبر: 963204

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب افزود: با این اقدام، ریسک‌پذیری طرح‌ها و فناوری‌ها کاهش می‌یابد

به گزارش «نسیم»، یدالله سبوحی، دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی در نخستین جلسه شورای مدیریت مرکز نوآوری و توسعه فناوری گفت: این مرکز از تمام طرح‌ها، ایده‌ها، نوآوری و فناوری‌های نوین با بازدهی بالای انرژی حمایت می‌کند تا ریسک پذیری اجرای این طرح‌ها و فناوری‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی که در کشور شناسایی می‌شوند را جذب و ریسک اولیه ایده پردازی و توسعه ایده‌ها را تقبل می‌کند و آن را پس از تنظیم مفهوم طرح و اعتبار سنجی و صحت سنجی و تبدیل به یک مفهوم فناوری مناسب تا تکامل آن به یک شرکت دانش‌بنیان و تجاری سازی فناوری مورد حمایت قرار می‌دهد.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی خاطر نشان کرد: در صورت توسعه مفهومی ایده‌ها و فناوری‌های نوین حوزه انرژی و ایجاد توان تجاری سازی آنها می‌توانند تبدیل به یک شرکت دانش بنیان شوند و در راستای توسعه فناوری اقدام کنند.

وی همچنین گفت: صاحبان ایده‌ها و نوآوری‌ها شاید به دلیل ریسک بالای اجرای طرح‌های خود نتوانند کاری کنند ولی این ستاد می‌تواند با تقبل این ریسک پذیری به آنها در اجرایی شدن طرح و ایده در راستای توسعه فناوری‌های نوین کمک کند.

سبوحی با توجه به اهمیت توسعه فناوری و نوآوری در حوزه انرژی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کمک به ایده‌های فناورانه و بعد از تصویب در ساختار ستاد، بحث ایجاد مرکز نوآوری و توسعه فناوری به معاونت توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری پیشنهاد شد و پس از بررسی‌های لازم تشکیل این مرکز به تصویب رسید.

وی یادآور شد: برای محل استقرار و تامین امکانات مرکز نوآوری و توسعه فناوری نیز تفاهم نامه‌ای با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد تا این مرکز در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف مستقر شود.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی همچنین اظهار داشت: پس از تائید تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استقرار مرکز نوآوری و توسعه فناوری مقرر شد تا این مرکز طبق ضوابط و مقررات معاونت علمی و فناوری فعالیت کند. اساسنامه‌ای نیز برای این مرکز در شورای ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست تدوین شد و اعضاء این شورا نیز مشخص شدند.

ارسال نظر: