رئیس دانشگاه امیرکبیر: مدل نوین ایجاد ارتباط با صنعت در دانشگاه امیرکبیر اجرایی می‌شود

کدخبر: 970062

معتمدی افزود: در این زمینه نیاز به کار بیشتری داریم و اقدام به تجدیدنظر در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی کردیم/ دانشگاه‌های نسل ۳ دنیا در تلاشند سهم بیشتری در اقتصاد، تکنولوژی و فناوری داشته باشند

به گزارش خبرنگار نسیم دکتر احمد معتمدی در نهمین کنفرانس تخصصی حفاظت و سیستم‌های قدرت با بیان اینکه همواره دانشگاه امیرکبیر به ویژه دانشکده برق این دانشگاه با صنعت در ارتباط بوده است، افزود: به نظر می رسد که در این زمینه نیاز به کار بیشتری داریم که در این راستا اقدام به تجدید نظر در حوزه های آموزشی و پژوهشی کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل 3 به سمت ارتباط با بخش صنعت حرکت کرده اند، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه های نسل 3 دنیا در تلاش هستند تا سهم بیشتری در اقتصاد، تولید تکنولوژی و فناوری داشته باشند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم که لازمه آن ایجاد تغییرات در ساختارهای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: لازم است تا تغییراتی در داخل و اقداماتی را در خارج از دانشگاه اجرایی کنیم تا بتوانیم دانشگاه های کشور این مسیر را سریع تر طی کنند.

معتمدی به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی اشاره و خاطر نشان کرد: تاکنون اساس دانشگاه بر این بود که پروژه هایی در حوزه های مورد نیاز بخش صنعت تعریف می شد که در این زمینه مشاهده شد که تعریف پروژه از اجرای آن دشوارتر است که این امر ضعف هایی در ارتباط صنعت با دانشگاه ایجاد می کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بیان برنامه های این دانشگاه در این زمینه پرداخت و یادآور شد: برنامه دانشگاه این است که با تمرکز بر روی مشکلات کشور، سرمایه گذاری های اولیه آن از سوی دانشگاه انجام خواهد شد و در فاز بعد با دستگاه های اجرایی وارد همکاری خواهیم شد.

معتمدی با تاکید بر نقش توسعه دوره های کوتاه مدت برای افزایش دانش نیروهای انسانی، خاطر نشان کرد: یکی از ضعف های موجود تاکید بر دوره های رسمی منتهی به مدرک است که این امر به دلیل بها داده نشدن دوره های کوتاه مدت در قوانین و مقررات است از این رو ما مذاکراتی را با پژوهشکده نیرو برای ارائه مدلی در این زمینه انجام دادیم که در صورت نهایی شدن این مذاکرات گامهای موثری در این زمینه برداشته شود.

ارسال نظر: