"مرکز داده آموزش و پرورش" با حضور وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات افتتاح شد

کدخبر: 973068

این مرکز با هدف استقرار نظام جامع نظارت، ارزیابی و تدوین کیفیت در نظام آموزش و پرورش، تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی و ایجاد تفکر منطقی و توسعه مشارکت معلمان در فرایند برنامه‌ریزی آموزشی ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، "مرکز داده آموزش و پرورش" صبح امروز با حضورعلی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

این مرکز با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تدوین کیفیت در نظام آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های کمی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی ایجاد شده است.

همچنین توسعه فرهنگ، تفکر، تحقیق، خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از روش‌های یادگیری و یاددهی متنوع و مطلوب، تحول بنیادین و شیوه‌های ارزشیابی دانش‌آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی و توسعه مشارکت معلمان در فرایند برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی از دیگر اهداف ذکر شده در این تفاهم نامه است.

لازم به ذکر است؛ مرکز داده های وزارت آموزش و پرورش با اعتبار ۷ میلیارد تومان ایجادشده است تا تمام ادارات و مدارس را تحت پوشش قرار دهد.

ارسال نظر: