واعظی: "موتور جستجوی ملی" با هدف کمک به شبکه مدارس راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: 973096

وزیر ارتباطات اعلام کرد: با ایجاد " شبکه مدارس" اطلاعات در اختیار همه معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد/ در تلاش هستیم اینترنت را به روستاهای محروم ببریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و افتتاح شبکه داده‌های وزارت آموزش و پرورش، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت یازدهم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد شبکه ملی ارتباطات است و امیدوارم بتوانیم مدارس و معلمان کشور را که وظیفه اصلی آن ها تربیت نسل آینده است، به ابزارهای نوین مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای غربی در حوزه فناوری اطلاعات، مدارس خود را هوشمند کرده‌اند، اظهار داشت: این بستر در کشور ما آماده شده است که امروز با امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش امیدواریم بتوانیم به تحقق این هدف کمک کنیم.

وزیر ارتباطات در ادامه خاطرنشان کرد: در کشور ما سندهای زیادی امضا می‌شود اما سندی که نتیجه داشته باشد و بازخوردی به همراه داشته باشد، با ارزش است.

واعظی با تاکید بر این مطلب که باید در جهت ایجاد مدارس هوشمند در کشور گام برداریم، تصریح کرد: اگر "شبکه مدارس" داشته باشیم، اطلاعات در اختیار همه معلمان و دانش آموزان قرار می گیرد و در چنین شرایطی دیگر مهم نیست که یک دانش‌آموز در تهران یا در یکی از روستاهای دورافتاده کشور تحصیل می کند.

وی با بیان این مطلب که در تلاش هستیم اینترنت را به روستاهای محروم ببریم، ادامه داد: به دنبال ایجاد موتور جستجوی ملی هستیم که می‌تواند در خدمت شبکه مدارس قرار بگیرد.

وزیر ارتباطات افزود: اگر ابزارهای لازم را در اختیار جوانان قرار دهیم می‌توان امیدوار بود که بخش زیادی از محتواهای مورد نیاز در فضای مجازی توسط آموزش و پرورش و مدارس تولید شود.

ارسال نظر: