نماینده استان کرمان در شورای عالی استان: ۹۰ روستای استان کرمان آب شرب مناسب ندارند

کدخبر: 977365

جوانمرد گفت: هنوز ۳۰ درصد از شهر بم بازسازی نشده است/ پروژه فاضلاب کرمان پس از ۱۶ سال تنها ۲۵ درصد پیشرفت داشته است/ ۲۰ درصد خاک کشور تحت پوشش رسانه ملی نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کمال جوانمرد در شورای عالی استان امروز در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌کنم 24 مهرماه روز مسجد جامعه ثبت شود، افزود: در این روز مسجد جامعه کرمان توسط عوامل شاهنشاهی به آتش کشیده شد.

وی با تأکید بر اینکه کالبد فرهنگی و اجتماعی شهر بم زخمی است ادامه داد: این آوارهای باقی مانده در شهر تداعی کننده روزهای سخت است که باید بازسازی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان با بیان اینکه در حال حاضر ایران را هجمه جنگ نرم مواجه است با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 درصد از خاک کشور تحت پوشش رسانه ملی نیست گفت: این در حالی است که 2400 شبکه ماهواره‌ای وجود دارد که 80 شبکه آن به زبان فارسی برنامه پخش می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ازدواج سپید و جشن طلاق گفت: سونامی علیه نظام خانواده به راه افتاده است و قلب مبارزه با اسلام در هالیوود بر علیه اسلام کار می‌کند.

جوانمرد همچنین با ابراز تأسف از اینکه در خصوص پدافند غیر عامل اقدامات مؤثری صورت نگرفته است به طوری که در کشور بلایای طبیعی تلفات زیادی می‌گیرد به بحران آب در استان کرمان نیز پرداخت و گفت: 97 درصد آب این استان در بخش کشاورزی صرف می‌شود که بیشترین برداشت از آب‌های زیرزمینی است. متأسفانه 90 روستای استان کرمان آب شرب مناسب ندارند و پروژه فاضلاب کرمان پس از 16 سال تنها 25 درصد پیشرفت داشته است که با بودجه دولتی این پروژه تا 50 سال آینده نیز تکمیل نمی‌شود.

وی در پایان در خصوص بیمارستان باهنر گفت: این بیمارستان برای اتمام یافتن به 40 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

ارسال نظر: