سرپرست دانشگاه خوارزمی: ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با رویکرد هم‌افزایی و اقتصاد مقاومتی صورت گرفت

کدخبر: 998900

سبحان‌الهی گفت: توسعه کمی بی‌رویه مراکز آموزش عالی یکی از چالش‌های مهم در آموزش کشور است و ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی موجب بهره‌وری و هم‌افزایی است

به گزارش خبرنگار «نسیم» محمدعلی سبحان اللهی در مراسم گرامیداشت هفته معلم که شب گذشته در تالار هفده شهریور دانشگاه خوارزمی برگزار شد گفت: جامعه توسعه یافته نتیجه دانشگاه و مراکز علمی توسعه یافته است. وی توسعه را به منابع انسانی، فیزیکی، مالی و دانش و اطلاعات تقسیم کرد و ادامه داد: اگر در این چهار فاکتور توسعه توجه داشته باشیم می بینیم که نقش انسان در همه اینها پررنگ تر است.

وی به تربیت نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی یک نقش بسیار بزرگ و وظیفه حساس است دانشگاه در مراکز علمی در تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نقش مهم و تعیین کننده ایفا می کند.

سرپرست دانشگاه خوارزمی در ادامه بیان داشت: در ایفای نقش های مهم در جامعه مأموریت دانشگاه ها تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز است برای پاسخگویی به این نیازها باید از آنها شناخته داشته باشیم و خودمان را برای پاسخ به این نیازها آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای جدیدی با توجه به جامعه مطرح شده است گفت: دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین است و فناوری های نو در آن نقش اساسی دارند در کل زندگی انسان به ویژه در جامعه ما توجه به بهره وری مطرح است ما نمی توانیم نسبت به سرنوشت فارغ التحصیلات بی تفاوت باشیم.

سبحان اللهی با اشاره به اینکه فناوری های نو نوآورانه ارزش افزوده زیادی دارند گفت: وضعیت و شرایطی که بر پیشرفت کشورها مطرح شده است فناوری های نوآورانه نقش زیادی دارند ولی باید توجه داشته باشیم محدودیت منابع یک بحث جدی در کشور است لذا ناچاریم تغییراتی در برنامه های دانشگاه ها داشته باشیم دانشگاه محل دانش است.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با تأکید بر کیفیت گفت: بحث کیفیت باید جدی گرفته شود و توسعه کمی بی رویه مراکز آموزش عالی یکی از چالش های مهم در آموزش عالی کشور است سیاست ها و برنامه های اجرایی دانشگاه بر همین اساس و در بحث ارتقاء کیفیت و آموزش و پژوهش به کار گرفته شده است.

وی بااشاره به اینکه مرکز ارزیابی کیفیت کار خود را شروع کرده است گفت: آموزش خود را به سوی رشته های مورد نیاز کشور جهت داده ایم و رشته های که کارایی ندارند به تدریج با کاهش ظرفیت مواجه می شوند دفتر استعدادهای درخشان را نیز فعال کرده ایم و چهار پژوهشکده از این دانشگاه توانسته اند فعالیت خوبی داشته باشند.

سبحان اللهی در ادامه بیان داشت: مراکز رشد علوم شناختی و مهندسی بافت سلولی در بخش پژوهش فرایندهای قانونی خودش را طی می کند همچنین همایش علوم و فناوری های نانو همین ماه برگزار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش بین الملل فعالیت ها و ارتباطات زیادی داریم علم و دانش مرز ندارد و ما توانسته ای با دانشگاه های ایتالیا، اسپانیا و آلمان تفاهم همکاری امضاء کنیم همچنین ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی باعث شده که در راستای بهره وری و هم افزایی بیشتر گام برداریم.

ارسال نظر: