توصیه‌ی دانشجویان به شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات

کدخبر: 2373988
خبرنگار:

با وجود تاکید وزیر فرهنگ بر لزوم تحول در این سازمان، شنیده‌ها حاکی از آن است که تلاش‌هایی برای ادامه‌ی وضع موجود با انتصاب یکی از مدیران ارشد این سازمان در جریان است.

نسیم‌آنلاین: اواسط مهرماه 1400 یکصد و چهل و سومین جلسه شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

بعد از استماع گزارش فعالیت‌های ابراهیمی ترکمان رئیس این سازمان توسط اعضای شورای عالی، وزیر فرهنگ با اشاره به بررسی 14 گزینه‌ی ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دولت جدید، وعده‌ی تصمیم‌گیری در این خصوص در جلسه‌ی آینده‌ی شورای عالی را داد. 

با وجود تاکید وزیر فرهنگ بر لزوم تحول در این سازمان، شنیده‌ها حاکی از آن است که تلاش‌هایی برای ادامه‌ی وضع موجود با انتصاب یکی از مدیران ارشد این سازمان در جریان است. از این رو جمعی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی با انتشار نامه‌ای خطاب به شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با برشمردن عملکرد این سازمان در سال‌های گذشته، خواستار اتخاذ تصمیمی مدبرانه و تحول‌گرایانه در خصوص انتصاب ریاست جدید این سازمان شدند.

متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

اعضای محترم شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

سلام علیکم؛

پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم و اعتماد مردم به تحقق وعده تحول در دولت جدید، بارقه‌های امید در بین دانشجویان و نخبگان انقلابی نسبت به آغاز رویکردی متفاوت و راه‌گشا در حوزه مسائل بین‌الملل و به ویژه ارتباطات میان فرهنگی، ایجاد شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به عنوان اصلی‌ترین متولی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از جمله نهادهایی به شمار می‌رود که طی هشت سال گذشته، بیش از پیش در سراشیبی ناکارآمدی افتاده و قرار گرفتن این سازمان در نازل‌ترین جایگاه ممکن کاملا عیان بوده است.

کاهش رایزنان فرهنگی در خارج از کشور و به تبع آن کاهش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، عدم سیاست‌گذاری مناسب در جهت نیل به اهداف سازمان و عدم کادر سازی از میان نخبگان انقلابی این حوزه، تنها بخشی از اشکالات اساسی این سازمان در این سال‌ها به شمار می‌رود که به اعتقاد متخصصین امر، عمده آن برآمده از نگرش موجود در رأس سازمان مذکور می‌باشد.

حال در موسم انتخاب رئیس جدید سازمان و در حالی که انتظار می‌رود گزینه‌ای نخبه، جوان و دارای نگرشی تحول خواهانه در این سنگر مستقر شود، شاهد مطرح شدن فردی تکراری از رأس سازمان هستیم که در عین وقوف به تجربه آن شخص، با توجه به عدم نگاه تحولی، کاری فراتر از اداره سازمان را از ایشان انتظار نداریم و این یعنی چرخش در بر همان پاشنه سابق!

ما ضمن تاکید بر اتخاذ تصمیمی مدبرانه و تحول‌گرایانه، شما را به مطالعه سخنان سخنان رهبر انقلاب در نیمه خرداد سال ١٣٩٩ درباره «امام تحول» توصیه می‌کنیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع: نسيم آنلاين
ارسال نظر: