رئیسی: برخی دم از ورود محصولات کره‌ای می‌زنند

کدخبر: 2373728

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی دم از این می‌زنند که دوباره ‌محصولات کره‌ای وارد کشور شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم ‌واردات ‌‌تولید ‌را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد.

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در جمع اقشار مردم، علما ، نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه این دوره تصمیم و مبنای کار ما تلاش و فعالیت وتغییر شرایط به نفع مردم است اظهارداشت: علی‌رغم همه مشکلات پیش‌رو، آینده را روشن و امیدوار‌کننده می‌بینم.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان جنوبی که قبلا استان نبود، فرمودند اقتصاد منطقه مبتنی بر معدن است، سنگ‌های بسیار قیمتی در خراسان جنوبی وجود دارد که می‌تواند برای استان حرف اول را بزند و باید روی این معادن کار شود.

 

وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت کویر تایر در این نشست و تقدیر از این مجموعه گفت: قبول داریم که باید فشار مالیاتی نسبت به این مراکز کاهش پیدا کند و باید به مراکز تولیدی فرصت داد که تولید کنند و اگر مهلت و استمهال می‌خواهند با درخواست آنان موافقت کرد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید مالیات را برای فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد وضع کنیم اضافه کرد: فعالیت‌های مولد باید مالیات کمتری بپردازند تا رونق بیشتری داشته باشند و این موضوع در دولت برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: باید فعالیت‌های مولد حتما از فرصت‌ها و امکانات به خوبی بهره‌مند شوند و این موضوع در سیاست‌‎های دولت دنبال می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه افزایش صادرات امری بسیار ضروری است گفت: به وزیر صمت و وزاری مربوطه تاکید می‌کنم حتما ساز و کاری تعریف کنند، به سطح سازمانی کار ندارم اما ساز و کار فعال برای حمایت از داخلی‌سازی و حمایت از صادرات داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه یک ممیزی فعال برای واحدهای تولیدی که به صادرات بیشتر تشویق شوند، داشته باشند و این مهم باید دنبال شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: شرایط تحریم در کشور نسبت به زندگی مردم مشکلاتی ایجاد کرد اما برخی از این تهدیدها فرصت‌ها ساختند و یکی از بخش‌های صنعتی که از این قضیه فرصت ساخت، کارخانه کویر تایر بود که به پیش رفت.

وی گفت: عین این کار را در کارخانجات تولیدی لوازم منزل داریم که در این مدت خیلی خوب پیش رفتند، جلوی برخی کارخانه‌های محصولات کره‌ای را گرفتند و نگذاشتند محصولات آن به کشور ما وارد شود و دفاتر تولیدی و توزیعی را نسبت به ایران اسلامی محدود کردند نتیجه این شد که کارخانجات لوازم خانگی به راه افتاد و الان نیاز کشور را برطرف می‌کند، اکنون که نیاز کشور برطرف می‌شود برخی دم از این می‌زنند که دوباره این محصولات کره‌ای وارد کشور شود.

رئیس جمهور‌ تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، صورت بگیرد یعنی نوع واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌گذارد کشور در مسیر تولید و اقتصاد مستقل و مقاومتی قرار بگیرد.

وی گفت: این نباید اتفاق بیفتد و باید تولیدکنندگان لوازم داخلی و در یک کلمه داخلی‌سازی باید در کشور رونق پیدا کند، این سیاست دولت است و همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به مشکل نهاده‌های دامی که توسط یکی از تولیدکنندگان در این نشست مطرح شد، گفت: اینکه ارز ترجیحی چه میزان به سفره مردم آمد، بحث قابل توجهی است اینها را بررسی و کارشناسی کردیم و میزان ارز ترجیحی برای اینکه مردم در سفره خود دچار مشکل نشوند، اختصاص داده شد اما چون نظارت درستی نشد به جای اینکه سهولتی در زندگی مردم ایجاد کند به دست دلالان افتاد لذا دلالان سود بردند اما مردم سودی نبردند.

وی گفت: به جای اینکه گوشت، مرغ و بسیاری از کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسد اما این اتفاق نیفتاد و در دولت در دست بررسی داریم که سه تا چهار جلسه ستاد اقتصادی به این موضوع اختصاص پیدا کرد و در دستور کار ما است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: حتما آنچه مقام معظم رهبری دستور فرمودند پیوست عدالت نسبت به همه تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها ما نیز موظف به اجرا هستیم.

وی افزود: حتما باید اختصاص پیدا کردن ارز چه برای نهاده‌های دامی چه برای هر کالایی با نگاه عدالت محور دنبال شود که تاثیر مستقیم بر سفره مردم داشته باشد لذا این وضعیت در حال بررسی است و امیدواریم هم ثباتی بر بازار حاکم شود و هم تصمیم‌سازی‌ها برای مردم تبیین شود و یقین داریم مردم نیز مساعدت لازم را خواهند کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مساله هدفمندی یارانه‌ها مساله مهمی است که مورد توجه دولت قرار گرفته است گفت: کارشناسان از همه بخش‌های مختلف، چه کسانی که مسوول کارهای اجرایی هستند چه در بخش‌های دانشگاهی و پژوهشی، نظرات آنها گرفته می‌شود تا بتوانیم کار جامعی در این باب صورت دهیم و حتما به نحو مقتضی مردم را در جریان قرار خواهیم داد.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: