رونمایی از بنیانگذاران خارجی اسنپ

کدخبر: 2375154

بالاخره بعد از چند سال فعالیت اسنپ در ایران بنیانگذاران اصلی آن در یک مراسم رسمی حاضر شدند و گزارشی از فعالیت اسنپ در این سالها دادند

نسیم‌آنلاین: مراسم رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1400 برگزار شد. این برنامه دو مهمان ویژه داشت؛ محمود فوز و ایادالکسار. مدیرعامل و هم بنیاندگذار اسنپ که مدیر دفتر منطقه ای راکت اینترنت در خاورمیانه هستند.

پیش از این نسیم‌آنلاین در گزارشی به شرکت پشت پرده اسنپ در ایران پرداخته بود.

حالا بعد از چند سال از فعالیت اسنپ در ایران دو مدیر و بنیانگذار خارجی این شرکت به بهانه‌ی گزارش عملکرد این گروه در ایران در مراسم رسمی حاضر شدند و به ارائه گزارش پرداختند. 

 بنابر گزارش سایت اسنپ از این مراسم منتشر کرده ایاد الکسار و محمود فوز هر دو دارای دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه زارلاند (Saarland) در آلمان هستند.

ایاد الکسار اسنپ

 ایاد الکسار در رابطه با شروع فعالیت اسنپ گفت: «سال ۱۳۹۳ برای حل یک مشکل ساده، یعنی گرفتن تاکسی به ایران آمدیم و امروز بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر در گروه اسنپ داریم و به دستاوردهایمان افتخار می‌کنیم. ما با همراهی بهترین جوانان و کارآفرینان موفق ایرانی مجموعه‌ای ساخته‌ایم که در خاورمیانه یکی از بزرگترین‌هاست.»

الکسار، مدیرعامل آلمانی‌ گروه اسنپ، درباره تفاوت ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه میزان استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره صحبت کرد و گفت: «از همان قدم اول، سرمایه‌گذاران از تصمیم ما برای آمدن به ایران تعجب می‌کردند، ولی به آن‌ها ثابت کرده‌ایم که اشتباه می‌کردند. حالا در ایران همه چیز دیجیتال شده است. وقتی از ایران به شهر خودم در آلمان برمی‌گردم انگار تاریخ به عقب برگشته. من به عنوان یک شهروند آلمانی در شهر خودم حتی امکان گرفتن تاکسی به‌صورت آنلاین را ندارم.»
او همچنین درباره‌ جایگاه اسنپ در منطقه گفت: «امروز کشورهای منطقه که می‌خواهند در زمینه خدمات آنلاین فعالیت کنند، به سراغ ما می‌آیند تا از تجربه گروه اسنپ استفاده کنند. هدف و ماموریت ما هم همین است، می‌خواهیم از تکنولوژی و روش‌هایمان برای ارائه خدمات استفاده کنیم و در این زمینه الگویی باشیم که در جهان تکرار شود.»

ایاد الکسار درباره مشکلات و موانعی که اسنپ پشت سر گذاشته و تاثیرات آن هم صحبت کرد. او گفت: «به خاطر تحریم‌ها خیلی چیزها را مجبور شدیم از ابتدا خودمان بسازیم. از اسنپ کلاد گرفته تا اسنپ مپ. این دستاورد بی‌نظیر مهندسان ایرانی است که در دنیا کمتر شبیه‌شان را دیده‌ام. تحریم‌ها ما را در شرایط دشواری قرار داد، ولی همزمان کمک کرد مستقل و خودکفا شویم.»

محمود فوز اسنپ

در ادامه این مراسم محمود فوز گفت: «در سال ۱۴۰۰ رکورد بیش از ۳ میلیون سفر روزانه را در ایران ثبت کردیم. حتی اوبر هم که الگوی تاکسی اینترنتی‌ها در جهان است، چنین حجم سفری را در هیچ شهری ندارد و از این تعداد سفرها، یک میلیون آن فقط روزانه در تهران انجام می‌شود و سهم بازار ما در بخش حمل و نقل در سال گذشته به بالای ۹۰ درصد رسیده است.»

محمود فوز در پایان گفت: «وقتی از من می‌پرسیدند سقف خواسته‌هایمان چیست؟ حتی نمی‌توانستم تصور کنم که به رکورد بالای ۳ میلیون سفر در کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت برسیم. فکر نمی‌کنم در هیچ جای در دنیا چنین نسبتی بین میزان جمعیت و تعداد سفرهای روزانه با تاکسی اینترنتی وجود داشته باشد.»

ارسال نظر:
  • سعید ناصری

    اسنپ برای مسافر که خیلی خوبه عالیه ولی برای رانندگان خوبه ولی اگر در قبال شرکت اسنپ به رانندگان یه خدماتی بدهد نه فقط یک راه یکطرفه باشد وقتی که شرکت در مقابل یک اپلی کیشن 20/درصد کمیسیون از رانندگان برق میدارد چرا هیچ خدماتی به رانندگان نمیدهد مثلا باید گوشی رانندگان به روز باشد و شرکت در اختیار راننده قرار دهد و موضوعات دیگری که باید انجام شود همیشه در هر کاری که به نفع دو طرف باشد آینده خوبی دارد

  • محمود

    آقایان ایاد الکسار ومحمودفوز جمعیتی از مردم گرفتار وبه بن بست رسیده کشورمان ایران را تحت عنوان راننده اسنپ به بردگی گرفته اند وبه این جایگاهشان افتخار می کنند ،باید به صراحت به این آقایان بگویم که این کرایه های ارزان اسنپ با توجه به شرایط تورم اقتصادی کشور ما ظلم سنگینی درحق رانندگان وخانواده هایشان است،و این جایگاه شما یک خفت است نه افتخار.

  • ناشناس

    باسلام.
    اسنپ بیاد حق وحقوق راننده رو پرداخت کنه. نمیخواد از بنیانگذارش رونمایی کنه.

  • اسماعیل

    راننده ها مرد باشن واسه این عوضی ها کار نکنن .پول به هم وطن خودتون بدید نه به غیر ایرانی

  • رضا

    سلام حقیقتا فکرش رو هم نمیکردم البته شاید ظاهرش این باشه و در باطن کس دیگه ای مالک باشه آخه مگه میشه اصلا؟!؟

  • مرتضی

    چقدر عجیب. متاسفانه مردم خبر ندارند که پشت پرده ی هر کدام از این سرویس هایی که استفاده می کنند چه خبره