با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور انجام شد

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و پاکستان

کدخبر: 2016939

یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و وفاقی محتسب (آمبودزمان فدرال) جمهوری اسلامی پاکستان به امضاء رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ناصر سراج که به‌منظور شرکت در هجدهمین جلسه هیات مدیره انجمن آمبودزمان آسیایی، جلسه اعضاء آسیایی موسسه آمبودزمان بین‌المللی و نیز حضور در مجمع بین‌المللی تحت عنوان «راه حل شکایات اداری و آمبودزمان» به توکیو سفر کرده است، عصر روز گذشته، طی مراسمی که با حضور آمبودزمان‌های کشورهای پاکستان، ژاپن، آذربایجان، قرقیزستان، چین و هنگ‌کنگ برگزار شد، با وفاقی محتسب (آمبودزمان فدرال) جمهوری اسلامی پاکستان، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرد.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد و تقویت فعالیت‌های مشترک آمبودزمانی و ارتقاء ظرفیت طرفین در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی از دستگاه‌های اجرایی و اداری به امضاء رسید.

تاکید بر تنظیم دیدارهای کاری، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور تبادل تجارب و تحقیقات علمی در‌ موضوعات مختلف آمبودزمانی و نیز اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آمبودزمانی، از جمله موارد مهم این یادداشت تفاهم است.

انجمن آمبودزمان آسیایی (Asian Ombudsman Association) در ۱۶آوریل ۱۹۹۶میلادی ۲۸ فروردین ۱۳۷۵ به‌عنوان یک نهاد غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و حرفه‌ای آمبودزمانی در آسیا به وجود آمده است.

دفتر وفاقی محتسب در اسلام‌آباد پاکستان محل دبیرخانه انجمن است و رییس وفاقی محتسب (آمبودزمان فدرال) پاکستان، ریاست دوره‌ای انجمن مزبور را به مدت چهار سال عهده‌دار است.

بر اساس این گزارش، سازمان بازرسی کل کشور، از جمله موسسین این انجمن بوده و در حال حاضر مسئولیت خزانه‌داری کل انجمن به عهده رئیس سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظر: