رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خبر داد

۳۰ هزار و ۸۰۰ بازرسی مشترک در طرح نوروزی تعزیرات/ پلمب ۱۶ رستوران در جاده چالوس

کدخبر: 2020381

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از ۳۰ هزار و ۸۰۰ بازرسی مشترک در طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: در جاده چالوس ۱۶ رستوران پلمب شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

علیرضا جمشیدی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی از 16 اسفند 94 تا 14 فروردین ماه سال 95 فعال بود، گفت: بازرسی‌های گسترده‌ای صورت گرفته که نسبت به سال قبل 139 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه 30 هزار و 800 مورد بازرسی مشترک در طرح نوروزی تعزیرات صورت گرفته، گفت: این بازرسی‌ها با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان ملی استاندارد و اتاق اصناف صورت گرفت.

جمشیدی تصریح کرد: نزدیک به 30 هزار پرونده در بازه زمانی ی14 اسفند ماه 94 تا 15 فروردین 95 مورد رسیدگی قرار گرفت که عمده تخلفات مربوط به حوزه کالا، خدمات صنفی و غیرصنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، درمان و دارو بوده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه متخلفان جمعا 736 میلیارد ریال جریمه نقدی شدند، گفت: در جاده چالوس 16 رستوران پلمب شد.

جمشیدی ادامه داد: در تهران در 2 پرونده، 8 تن مرغ فاسد کشف شد و در بحث میوه‌های قاچاق نیز سازمان تعزیرات برخورد جدی را صورت داد.

وی ادامه داد: شرکت‌های مسافری اعم از هوایی، دریایی و زمینی، هتل‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی، مراکز عمده توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها، قنادی‌ها، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در طرح نوروزی تعزیرات به طور مرتب مورد بازرسی قرار گرفتند.

جمشیدی با بیان اینکه میزان تخلفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: بیش‌ترین تخلفات مربوط به قاچاق کالا، گران‌فروشی و توزیع اقلام غیربهداشتی بود و تهران بیش از دو برابر برخی از استان‌های بزرگ پرونده داشت.

کاهش 27 درصدی تخلفات در ایام نوروز

جمشیدی در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به کاهش 26 الی 27 درصدی تخلفات در ایام نوروز نسبت به سال قبل گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش بازرسی‌ها امسال تخلفات کمتری را شاهد بودیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی در مورد طرح یگان انتظامی ویژه تعزیرات گفت:‌با ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و در حال نگارش آئین‌نامه مشترک با ناجا هستیم و امیدواریم در سال جاری این یگان مستقر شود.

وی ادامه داد:‌ عمده مشکل در این حوزه مربوط به بودجه است چرا که ستاد کل نیروهای مسلح رقمی بالغ بر 7 الی 8 میلیارد تومان بری اجرای این طرح ئاز تعزیرات درخواست کرده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در خصوص افزایش صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌بر اساس قانون برنامه ششم دولت ماده‌آی را تدوین کرده که بر اساس آن تخلف از جرم جدا می‌شود.

جمشیدی افزود:‌ همین مسئله باعث سرعت رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه در حوزه بهداشت می‌شود و امیدواریم بر اساس این ماده 20 درصد از عناوین مجرمانه به تخلف تبدیل شود.

ارسال نظر: