رئیس سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران خبر داد

نخستین جلسه اقدامات اولیه برای واگذاری زندان اوین، هفته آینده

کدخبر: 2038415

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از برگزاری جلسه با شهردار تهران طی هفته آینده به منظور انجام اقدامات اولیه برای تبدیل زندان اوین به فضای سبز خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید زندان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اعتبارات پیش‌بینی شده برای انتقال زندانهای مصوب به خارج از شهرها اظهار کرد: قرار بود 8 زندان به خارج از شهرها منتقل شوند که برای این مسئله 55 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش هلدینگ و بورس مطرح شد اما تاکنون هیچ ریالی پرداخت نشده است.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی با بیان اینکه این 8 زندان فرسوده بودند گفت: زندانهای یاد شده از جمله شهرهای شیراز، یزد و تبریز قرار دارند.

جهانگیر در ادامه افزود: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و 35 پروژه تعریف شد که از این تعداد 25 پروژه سال گذشته به بهره‌برداری رسد که از آن جمله می‌توان به راه‌انداز ندامتگاه خدابنده زنجان، فاز دوم زندان تهران بزرگ با 2400 ظرفیت و زندان اسفراین اشاره کرد که امیداریم پروژه‌های بعدی نیز با اختصاص اعتبار راه‌اندازی شوند.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی ابراز امیداوری کرد در پایان امسال استانها ایلام و بوشهر که فاقد بازداشتگاه هستند بازداشتگاه راه‌اندازی شود.

جهانگیر در خصوص تبدیل زندان اوین به پارک نیز گفت: هفته آینده در راستای انجام اقدامات اولیه برای تبدیل زندان اوین به پارک با شهردار تهران جلسه خواهیم داشت.

منبع:تسنیم

ارسال نظر: