دستور جدید رئیس تعزیرات برای پیشگیری از تخلفات در "حوزه سلامت"

کدخبر: 2049600

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نامه‌ای به مدیران اجرایی این سازمان در راستای پیشگیری از تخلفات حوزه سلامت و اثربخشی رسیدگی‌ها دستورات جدیدی صادر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در بخشنامه اخیرش به اهمیت موضوع سلامت آحاد جامعه تاکید کرد و از مدیران اجرایی سازمان تعزیرات خواست هماهنگی های لازم را با ادارات نظارتی و تخصصی به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی، بیمه های درمانی، بیمارستان ها، موسسات بهداشتی-درمانی و سازمان نظام پزشکی داشته باشند.

در این بخشنامه به مدیران کل سازمان تعزیرات در سراسر کشور تاکید شده است که در راستای پیشگیری از تخلفات و اثربخشی رسیدگی ها به موارد مندرج در بخشنامه اقدام کنند.

براساس این گزارش، اهتمام در جهت ایجاد هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی و ادارات حوزه بهداشت، دارو و درمان به منظور ساماندهی اخذ و ثبت شکایات، کشف تخلفات و رسیدگی توام با سرعت و دقت توسط کمیسیون موضوع ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و سایر مراجع ذی صلاح مربوط از جمله مواردی است که مدیران یاد شده به آن توجه و اقدام کنند.

تقویت گشت های نظارتی مشترک با مشارکت دستگاه های مربوط، تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت، دارو و درمان در استان و لحاظ نظر کارشناسی کمیسیون موضوع ماده 11 ضمن رعایت استقلال شعب در رسیدگی به پرونده ها از جمله موارد تاکیدی این بخشنامه است.

همچنین رسیدگی توام با سرعت، دقت و قاطعیت به پرونده های حوزه بهداشت، دارو و درمان، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ارجاع کمیسیون موضوع ماده 11 و اعلام نتایج رسیدگی به مراجع مربوط، حتمیت و قطعیت در رسیدگی به تخلفات حکم به مجازات های قانونی و اجرای آراء به نحوی که نظارت و رسیدگی در حوزه بهداشت، دارو و درمان برای مردم کاملا محسوس باشد نیز از دیگر موارد مورد اشاره است.

ایجاد اطمینان در شهروندان در برخورداری از خدمات مطلوب و ایفای صحیح و کامل مسئولیت ها توسط دستگاه های نظارتی از جمله معاونت های مربوط در وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات و شناسایی، تدوین و اجرای سازوکار های پیشگیری از تخلفات در حوزه بهداشت، دارو و درمان با همکاری دستگاه های ذیربط نیز از مواردی است که جمشیدی به آن تاکید کرده است.

ارسال نظر: