مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه:

خودکشی دانش‌آموزان نیازمند نظام غربالگری است

کدخبر: 2052196

مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه در دوره آموزش پیشگیرانه فرهنگیان عنوان کرد: خودکشی دانش‌آموزان نیازمند نظام غربالگری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دوره ملی ارتقاء دانش و مهارت مربیان ضمن خدمت فرهنگیان با هدف اجرای دومین دستاورد محتوایی ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پس از دو روز دوره آموزشی به کار خود پایان داد.

علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری های فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مراسم اختتامیه آموزش های پیشگیرانه به فرهنگیان اظهار کرد: وضعیت دعاوی در کشور بیانگر تعدد طلاق توافقی و مواردی از این دست است و پیامی که استنباط می شود این است که خانواده که مبنای سبک زندگی است دچار مشکل شده و از طرفی نگاه به 10 دعوای نخست کشور نیز بیانگر این است که در مرحله شیوع و بروز آسیب های جدی هستیم و ورود شخص اول کشور به مقوله آسیب ها نیز نشان از این دارد که هشدارهای ایشان از بیست سال قبل از تهاجم فرهنگی تا شبیه خون فرهنگی و قتل عام فرهنگی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در رده فرهنگیان هم اکنون 31 سفیر پیشگیری در مقطع و در فضای آموزشی فرهنگیان برای خود ایجاد کردیم.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه خطاب به فرهنگیان اقدام آنها را دفاع مطهر دانست و افزود: نیاز به عزم ملی داریم تا طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) را اجرا کنیم و امروز که پیشگیری دو چهار سطح قابل اجرا و پیاده سازی است و همه دستگاه ها باید وارد عمل شوند.

زنگانه در بخشی از سخنانش با اظهار امیدواری از سخنان شب گذشته رییس جمهور گفت: مقوله توجه و معطوف شدن به حوزه آموزش و حمایت از فضای آموزشی کشور نکته مهم موضع گیری رییس جمهور بود و البته نیاز داریم تا برای ارتقاء سطح بهره وری آموزشی به هم افزایی دستگاه ها دست یابیم و جزیره ای عمل نکنیم.

وی نماد را طرحی برای ائتلاف در سراسر کشور با محور پیشگیری خواند و گفت: موضوع خودکشی در مدارس نمونه عینی معضلات جامعه در سطح دانش آموزی است و این مقوله نیازمند نظام غربالگری است و در مرحله ای پیش از آن نظام مداخله گر در مراحل اولیه بروز مشکلات اجتماعی است.

شایان ذکر است این دوره آموزشی با هدف انتقال دانش و تبادل تجربه با حضور نمایندگان فرهنگی استان های کشور به مدت 2 روز برگزار شد و در این دوره ابعاد مختلف حوزه پیشگیرانه و نظام مراقبت اجتماعی مطرح و به طور علمی و کاربردی توسط اساتید و مدرسان حوزه علوم اجتماعی، جامعه شناسان و روانشناسان تدریس شد و شش مهارت به فرهنگیان آموزش داده شد.

به گزارش نسیم آنلاین نظام مراقبت های اجتماعی نماد برگرفته از دومین دستاورد محتوایی ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با هدف آموزش مهارت های پیشگیرانه است.

گفتنی است در این دوره آموزشی که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، نیروی انتظامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز مشارکت داشتند.

ارسال نظر: