سه‌شنبه آینده؛ آغاز اجرای طرح تشدید نظارت و مبارزه با سیگار قاچاق

کدخبر: 2061098

طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا با اولویت سیگار قاچاق در محله مولوی تهران از سه‌شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، اتحادیه صنف عطاری و سقط فروشی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری شهرداری با نصب بنر و تحویل اطلاعیه به اصناف و کسبه در این باره اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

با توجه به اهداف پیشگیرانه طرح و سالم‌سازی بازار در اطلاع‌رسانی آمده است: بر اساس ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خرید، فروش، عرضه، حمل و یا نگهداری کالای خارجی که بدون مدارک قانونی وارد کشور شده است قاچاق محسوب می‌شود و برابر قانون علاوه بر ضبط کالا،‌ مرتکبان نیز مجازات خواهند شد.

بر اساس این گزارش، از سه‌شنبه آینده برای حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات و برخورد با متخلفان احتمالی، با مشارکت تمامی دستگاه‌های نظارتی نظیر نیروی انتظامی، بازرسان صنعت، معدن و تجارت، کارشناسان گمرک، بازرسان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، شرکت دخانیات، بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه و با حمایت قضایی دادسرای عمومی و انقلاب و با محوریت تعزیرات حکومتی طرح اجرا خواهد شد.

اجرای طرح مستمر است و در زمان اجرای طرح، سایر تخلفات تعزیراتی نیز بررسی می‌شود.

انتظار می‌رود کسبه با خود مدیریتی، قوانین و مقررات را رعایت از نگهداری، انبار کردن، عرضه و فروش کالای قاچاق خودداری کنند.

ارسال نظر: