محسنی اژه ای:

واقعه کهریزک جرم بود/ منتظر رأی دادگاه درباره مرتضوی هستیم

کدخبر: 2063237

سخنگوی قوه قضاییه درباره عذرخواهی سعید مرتضوی درخصوص وقایع کهریزک گفت: ما ملتزم به نیت او از نوشتن این نامه نیستیم و منتظر هستیم بدانیم دادگاه در مورد پرونده او چه نظری می‌دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و دومین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نامه اخیر سعید مرتضوی که درباره وقایع کهریزک عذرخواهی کرده است، گفت: در سال 88 کسانی برخلاف قانون و ضوابط مردم را تحریک کردند و سبب کشته شدن مردم و خسارت به اموال عمومی شدند که این امر باعث شد همه حکومت با قدرت وارد شود و بخشی از مجرمین را به مجارزات برساند و نباید در این مسئله عده ای بدنبال تطهیر مجرمین این فتنه باشند.

وی ادامه داد: در آن حادثه واقعه تلخی به نام کهریزک به وجود آمد و نظام پس از اطلاع از آن، برخورد جدی کرد و همه انها را از آنجا منتقل کرد و کسانی که پیرامون این قضیه متهم بودند را تحت تعقیب قرارداد و پرونده را بررسی و بخشی از پرونده را تا مجازات قصاص پیش برد.

واقعه کهریزک خلاف قانون و جرم بود

محسنی اژه ای در ادامه افزود: واقعه کهریزک خلاف قانون و جرم بود مقامات قضایی اقدام به موقع کردند و هیچ کوتاهی در این زمینه انجام نشد.

وی در مورد اظهارات سعید مرتضوی در نامه اخیر خود گفت:ما ملتزم به نیت او از نوشتن این نامه نیستیم و منتظر هستیم بدانیم دادگاه در مورد پرونده او چه نظری می دهد. معاون اول رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: سعید مرتضوی در همه بخش های اتهامی تبرئه نشده بود و در برخی از موارد محکوم شده بود.

محسنی اژه ای گفت: پرونده سعید مرتضوی در دادگاه انتظامی قضات در همان روزهای اول مطرح شد که این دادگاه از همان زمان وی را تعلیق کرد.

وی در مورد رای دیوان عالی کشور در محکومیت و انفصال از خدمت مدیر عامل شرکت ملی نفت در پرونده کرسنت گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت بر اساس ماده 477 اعاده دادرسی کرده است که این اعاده دادرسی پذیرفته شده است بنابراین حکم قبلی متوقف است و اجرا نمی شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ادعای یک شرکت برای خروج کالا و عضو گیری و ادعای اینکه این شرکت از وزارت صنعت و معدن مجوز دارد گفت: از این مسئله اطلاعی ندارم ولی در مسئله کلی اگر شرکتی با فرض اینکه مجوز داشته باشد و وعده ای خلاف واقعه بدهد این نوعی کلاهبرداری محسوب می شود و شاکی خصوصی و حتی مدعی العموم می تواند در این مسئله شکایت کند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد آلودگی هوا و معرفی مسئولین مقصر در این مسئله گفت: گزارشات بازرسی محرمانه است و اگر تخلفی وجود داشته باشد به سازمان مربوطه می فرستد.

وی ادامه داد: در مورد علل و عوامل آلودگی برخی از مناطق کشور گزارشی به مسئولین ذیربط دولتی فرستاده شد و اینکه مسئولین چه مقدار در این مورد عملکرد داشته اند، و چه مقدار از آن را می توانند به مردم توضیح دهند را باید دستگاه های محیط زیست اقدام کنند.

محسنی اژه ای در مورد دستگیری دو خواننده زیرزمینی که یکی از آنها در زندان اوین مبتلا به بیماری ام اس شده است، گفـت: این گفته ها از قول خانواده وی است و معلوم نیست که صحیح باشد یا نه.

وی ادامه داد:طبق دستور العمل اخیر رئیس قوه قضاییه، مسئولین قضایی باید رصد کنند که تخلفی در زندان ها به وجود نیاید و اگر زندانی دچار بیماری شد تنها مرجعی که تشخیص دهد که وی برای مداوا به بیرون از زندان منتقل شود آن پزشکی قانونی است.

محسنی اژه ای در مورد این که چرا قوه قضاییه افراد معتاد را به زندان نمی فرستد، گفت: طبق بندهای 15 و 16 مبارزه با مواد مخدر رئیس قوه قضاییه در این دو ماده تاکید کردند دولت موظف است برای معتادین مراکزی ایجاد کند و برخی وزارتخانه ها نیز موظف شدند که آنها را درمان کنند و در این قانون تاکید شده است افراد را به اعتیاد نمی شود زندانی کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: