مدیرعامل ستاد دیه کشور:

آزادی ۷۶۴ زندانی با بدهی زیر ۲۲ میلیون تومان/ کمک ۱۰۰ هزار خیر از طریق سامانه تلفن همراه

کدخبر: 2090681

جولایی گفت: براساس طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی زیر ۲۲ میلیون تومان حدود ۱۶۰۰ زندانی برای آزادی شناسایی شدند که فرآیند آزادی آنها در مراحل نهایی بود و از زمان آغاز اجرای این طرح تا امروز ۱۷ اسفند‏؛ ۷۶۴ زندانی با بدهی خالص بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید اسدالله جولایی در گفتگو با صداوسیما افزود: طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی زیر 22 میلیون تومان در دهه فجر امسال در هیئت مدیره ستاد دیه پیشنهاد شد که تا پایان سال جاری برخی از زندانیان حائز این طرح از زندان های کشور آزاد شوند.

وی گفت:‌ در ابتدا مبلغ 10 میلیون تومان از طرف رئیس سازمان زندان های کشور پیشنهاد شد اما هیئت مدیره ستاد دیه پیشنهاد 22 میلیون تومان را به میمنت 22 بهمن مطرح کرد که در نهایت به تصویب رسید.

جولایی افزود: براساس این طرح حدود 1600 زندانی برای آزادی شناسایی شدند که فرآیند آزادی آنها در مراحل نهایی بود و از زمان آغاز اجرای این طرح یعنی 2 بهمن امسال تا امروز 17 اسفند‏؛ 764 زندانی با بدهی خالص بیش از 12 میلیارد و 600 میلیون تومان از زندان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: براساس برآوردی که انجام شده حدود 33 میلیاردتومان بدهی 1600 زندانی جرایم غیرعمد است که براساس انجام فرآیند آزادی و پرداخت بدهی آنها آن دسته از زندانیان باقی مانده تا پایان سال آزاد خواهند شد.

جولایی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیمی از زندانیان و بدهی آنها باقی مانده امیدواریم که تا پایان سال سایر زندانیان حائز آزادی در این طرح ، آزاد و به جمع خانواده هایشان بپیوندند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: این زندانیان افرادی هستند که هیچ قصدی برای عمل مجرمانه نداشتند و براساس وقوع اتفاقاتی مثل حوداث رانندگی، حوادث کارگاهی ، محکومیت های مالی ناشی از بحران های اقتصادی کشور، بدهی مهریه معقول و نفقه و همچنین دیه غیرعمد زندانی شده اند.

شماره حساب های بانکی در انتظار کمک خیرین

جولایی درباره شرایط کمک خیران به ستاد دیه کشور گفت: نیکوکارانی که می خواهند در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شریک شوند می توانند از طریق شماره حساب 7474 بانک ملت، حساب 7777 بانک تجارت و همچنین شماره حساب 55555 بانک ملی کمک های خود را واریز کنند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر برای خودپردازهای بانک های ملی، ملت، تجارت و صادرات هم درگاه پرداخت کمک های به ستاد دیه در نظر گرفته شده است.

کمک 100هزار خیر از طریق سامانه تلفن همراه

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه به کمک خیران از طریق سامانه تلفن همراه هم اشاره کرد و گفت: ستاد دیه کشور سامانه ای را در تلفن های همراه طراحی کرده که خیران می توانند با شماره گیری #7777*780*780* کمک های خود را از 1000 تومان تا مبالغ بالاتر واریز کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون 100 هزار خیر از طریق این سامانه کمک های خود را به ستاد دیه هدیه کرده اند.

ارسال نظر: