با حکم دیوان عدالت اداری

درخواست ابطال مصوبه تقلیل ساعت کاری مربیان بهداشت به ۲۴ ساعت رد شد

کدخبر: 2098234

هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری درخواست ابطال بند ۳ از ماده ۳ مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شماره ۴۳۰۷۵/۹۱/۲۲۰ مورخ ۹۱.۱۱.۲۴ و الزام به تقلیل ساعت کاری از ۳۰ ساعت به ۲۴ ساعت مربیان بهداشت را رد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در پی ارجاع درخواستی مبنی بر ابطال بند 3 از ماده 3 مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شماره 43075/91/220 مورخ 91.11.244 و الزام به تقلیل ساعت کاری از 30 ساعت به 24 ساعت، هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری وارد رسیدگی شد.

پس از بررسی شکایت، هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که نظر به اینکه به موجب قسمت اخیر ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، میزان ساعات تدریس معلمان از ساعات موظف در طرح طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد و با توجه به اینکه حسب مصوبه مورد شکایت، مرجع مربوط میزان خدمت مراقبان سلامت (مربیان بهداشت) را با توجه به شرایط و ملاحظات مربوط 30 ساعت در هفته تعیین کرده است و همچنین با توجه به اینکه ماده استنادی شکات ( عبارت ذیل تبصره 1 ماده 87 ) ناظر به تقلیل ساعت کارمندان بوده است و منصرف از وضعیت شکات است، بر این اساس مصوبه مورد شکایت مغایرتی با این ماده ندارد.

بر همین اساس مصوبه مورد شکایت قابل ابطال نیست و با استناد به بند ب ماده 84 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 رأی به رد شکایت می‌دهد.

ارسال نظر: