تجمع خانواده سمپادی‌ها مقابل دیوان عدالت

کدخبر: 2378470
خبرنگار:

تجمع جمعی از خانواده‌های دانش آموزان مدارس سمپاد مقابل دیوان عدالت اداری

امروز جمعی از خانواده‌های دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کرده و اعتراض خود را به رأی اخیر دیوان مبنی بر ابطال دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ابراز کردند.

مطابق آن دستورالعمل، دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان برای ورود به پایه دهم نیازی به آزمون مجدد نداشته و می‌توانستند بدون آزمون از متوسطه اول وارد متوسطه دوم مدارس سمپاد بشوند.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ۲۰ اردیبهشت امسال این مصوبه را تبعیض‌ آمیز و مغایر با قانون اساسی تشخیص داد و آن را ابطال کرد تا از این به بعد، دانش‌آموزان دوره متوسطه اول استعدادهای درخشان نیز برای ورود به متوسطه دوم در آزمون ورودی شرکت کنند.

در مقابل، امروز جمعی از خانواده‌های این دانش‌آموزان در اعتراض به رأی دیوان در مقابل دیوان عدالت اداری دست به تجمع زدند. این خانواده‌ها مدعی هستند که رأی دیوان مغایر اسناد بالادستی، رأی قبلی دیوان در آذر ۱۳۹۵، آیین‌نامه تحصیلی مدارس سمپاد و استراتژی و برنامه‌ریزی مدارس سمپاد که بر پایه یک دوره ۶ ساله طراحی طراحی شده و همچنین تضییع کننده حقوق دانش‌آموزان فعلی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم این مدارس می‌باشد.

 

ارسال نظر: