۸۰ درصد طرح جامع "مبارزه با تخریب و قاچاق چوب جنگل" تدوین شده است

کدخبر: 915553

دادستان مازندران در گفتگو با «نسیم» افزود: مفاد قرارداد طرح سالم‌‌سازی دریا در اختیار بیت‌‌المال قرار می‌‌گیرد/ مکان‌‌های دپوی قاچاق چوب در استان شناسایی شده‌‌اند

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در گفتگو با «نسیم» در خصوص اجراشدن طرح "سالم‌سازی دریا" گفت: این طرح‌ها در اختیار افرادی بود که فکر می‌کردند زمین ساحل برای خودشان است و اجازه ساخت‌وساز را داشتند و این در حالی است که این زمین‌ها برای دولت است و طبق مفاد طرح، بناهای سنگین نباید در این محل ایجاد شود. این طرح در سنوات گذشته مطرح شده بود اما به طور جدی در حال پیگیری است و منافع آن هم به جیب بیت‌المال می‌رود. زمین‌های دولتی هر چند سالی که طول بکشد، به دولت بازگردانده می‌شود.

وی افزود: طرح ساماندهی ساحل هم یکی دیگر از طرح‌ها است که به دو روش کلان و ضربتی پیگیری می‌شود. علاوه براین طرح‌های ساماندهی و جلوگیری از سوءاستفاده در صیادی هم در دستور کار است برخی از افراد به بهانه عملیات صیادی اقدام به تصرف بخشی از مناطق را داشتند که با اختصاص دو هزار هکتار و مناطق ویژه صیادی، پره‌های صیادی ساماندهی شدند.

دادستان مازندران در خصوص اقدامات دستگاه قضا برای مقابله با قاچاق چوب و تخریب جنگل گفت: نقاط متصرف شده جنگل و مناطقی که در تصرف قاچاقچیان بود شناسایی می‌شوند، همچنین تعدادی از عوامل قطع جنگل و قاچاق چوب شناسایی شدند و محل دپوی این چوب‌ها هم کشف شده است، این طرح با کمک نیروی انتظامی در حال اجرا است و 80 درصد طرح جامع مبارزه با تجاوز، تخریب و قاچاق جنگل هم تدوین شده است.

ارسال نظر: