مدیرمسئول روزنامه "آسمان" به جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد

کدخبر: 945216

رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران گفت: مدیرمسئول روزنامه "آسمان" در جلسه ۱۲ مرداد دادگاه مطبوعات در دو عنوان اتهامی مجرم شناخته شده بود/ همچنین هیات منصفه وی را مستحق تخفیف در مجازات ندانسته بود

محمدرضا محمدی‌کشکولی رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران گفت: عباس بزرگمهر،‌ مدیرمسئول این روزنامه براساس حکم صادره، به جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده است .

مدیر مسئول روزنامه آسمان اول اسفندماه سال گذشته با اعلام جرم دادستانی تهران به علت انتشار مطلبی با موضوع قصاص به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد .

پس از ارائه توضیحات، بازپرس شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه برای بزرگمهر قرار وثیقه 300 میلیون تومانی صادر کرد که به علت پایان وقت اداری برای تودیع وثیقه، وی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد .

در نهایت، وثیقه صادر شده از سوی دادسرا در قالب یک سند ملکی تودیع و نامه آزادی بزرگمهر به اوین ارسال و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده آسمان شامگاه چهارم اسفند ماه از زندان آزاد شد .

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این روزنامه، 12 مرداد در شعبه 79 و به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی با اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات و اشاعه و ترویج مطالب خلاف عفت عمومی تشکیل شده بود که هیات منصفه متهم را در هر دو عنوان اتهامی مجرم شناخت و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

ارسال نظر: